کریمی رییس هیات بازرسی انتخابات استان گلستان *مهمترین هدف هیات بازرسی، اعتمادسازی در انتخابات است

کدخبر:۵۱۲۷۸
ابراهیم کریمی رییس هیات بازرسی انتخابات استان گلستان
*مهمترین هدف هیات بازرسی، اعتمادسازی در انتخابات است*

البرز گلستان گروه سیاسی/رییس هیات بازرسی انتخابات استان با اشاره به نقش انتخابات آتی در تقویت بنیان نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: ‌اصل و محتوای روند برگزاری انتخابات با حضور بازرسان انتخابات انجام می شود.

وی اضافه کرد: سلامت انتخابات برای کشور بسیار حائز اهمیت است و نظارت بر انتخابات بسیار جدی گرفته خواهد شد چرا که باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اظهار کرد: مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام بوده و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان اندیشیده شده است.

ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه هیات بازرسی انتخابات به موجب مواد ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ۶۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: در این قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هیات هایی تحت عنوان بازرسی برای حصول اطمینان از حسن اجرای قانون منصوب کند.

وی با بیان اینکه، آگاهی پیش شرط برگزاری انتخابات قانونمند است، تاکید کرد با ارائه آموزش های دقیق و مستمر بازرسان و مجریان به احکام قانونی مسلط می شوند.

به گفته کریمی، برای هر صندوق رای یک نفر بازرس مستقر است و تا پایان شمارش آرا و درج صورت جلسات بازرسان در کنار مجریان هستند.

کریمی یادآور شد: تا پایان انتخابات رسیدگی به شکایات در دستور کار قرار دارد و شماره تلفن ۳۲۴۸۰۱۳۲ الی ۴ و ۱۱۱ به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی کاندیداها است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۷ ب.ظ

دیدگاه