بانوی شهیده ای که «مرجانه ای» درمکه شد/به بهانه هفتمین سالگردانتصاب مرجان نازقلیچی ( شهیده منا ) بعنوان فرمانداربندرترکمن+تصاویر

 کدخبر:۵۱۰۱۷

به گزارش البرز گلستان گروه ایثارگران/مرجان نازقلیچی ( شهیده منا – مهاجر الی الله) سومین بانوی فرماندارکشور و اولین بانوی فرماندار ترکمن واولین فرماندار زن در شمال کشور در شهرستان ترکمن در تاریخ ۳۱ فرودین سال ۱۳۹۳ توسط حسن صادقلو استاندار وقت گلستان به عنوان فرماندار بندرترکمن معرفی شد و نزدیک به ۱۷ ماه به عنوان فرماندار بندرترکمن به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و در دوم مهر ۹۴ در فاجعه منا شهید شد و در مقبره الشهدا مکه ( محل قبر شناسایی نشده ) دفن شد .

ماجرای گواهی حج نیابتی مقام معظم رهبری

همسر شهیده نازقلیچی توضیح می‌دهد که روزی خانم فرماندار از حج تماس می‌گیرد و نام پدر استاندار گلستان را می‌پرسد تا به نیابت از او حج کند. در دفترچه یادداشت او همین مسئله را در ۲۵ شهریور نوشته است. شهرام کر ادامه می‌دهد: نام پدر استاندار را پیدا کردم و به او گفتم. اما گواهی بدون امضا حج نیابتی او در حالی به دست ما رسید که خانم نازقلیچی به‌پیش ما برنگشته است.

در سال ۹۲ به نیابت از مقام معظم رهبری به حج رفت و گواهی آن حج هم در دست ما است. دنبال فرصت مناسبی هستم تا هر دو را تحویل بدهم. برایش شیعه و سنی فرقی نمی‌کرد و معتقد بود باید در کنار بزرگان کشور برای نیازمندان هم حج برود زیرا آن‌ها کسی را ندارند.

آشنایی با فعالیت ها:
مرجان نازقلیچی متولد ۱۳۵۳ دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته‌های علوم تربیتی و حقوق است ؛ وی در سال ۱۳۸۱ به عنوان کار‌شناس امور بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن وارد وزارت کشور شد و از سال ۸۳ تا ۸۵ بخشدار مرکزی این شهرستان بوده است.

* سخنرانی و ارائه مقاله ”نقش زنان در بیداری اسلامی از منظر امام خمینی (ره) در همایش بزرگ امام و بیداری اسلامی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گیلان و گلستان و کمیته های ۲۲ گانه مرکز بزرگ اسلامی خرداد -۱۳۹۱ در مصلی گرگان

** سخنرانی و ارائه مقاله “نقش زنان در وحدت اسلامی با توجه به سیره نبوی رسول اکرم (ص)” در مراسم ابعد رسول اکرم (ص) در مصلی گرگان ۲۸ صفر ۱۳۹۲

** عضوء کمیته مطالعه نهضت مفید شهرستان ترکمن

** دریافت لوح سپاس از دفتر مقام معظم رهبری طی نامه شماره ۸/۱۲۰۲۱۴-۱۳۹۲/۱۰/۲۲ به جهت ارسال مقاله “نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی”

سازمان حج و زیارت اسامی ۴۶۵ جانباخته ایرانی حادثه منا را اعلام کرد که در این لیست در ردیف ۴۳۱ نام مرجان نازقلیچی فرماندار شهرستان بندر ترکمن دیده می شد

نازقلیچی درست یک هفته پیش در روز عید قربان در مراسم رمی جمرات در منا بر اثر حادثه عمدی که آل سعود ایجاد کرد مفقود وخبر درگذشت وی توسط حج و زیارت اعلام شد. وی از کاروان اراز محمد زاهد کلته به شماره ۳۸۰۱۷ گنبدکاووس به حج امسال مشرف شده بود .

آخرین تصویر خانم مرجان نازقلیچی فرماندار ترکمن به همراه خانم شهناز علاقی که هر دو در حادثه منا به رحمت خدا رفتند

/ انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

دیدگاه