رئیس پلیس فتاگلستان : شهروندان عزیز در خرید آنلاین کالاها و خدمات، نکات امنیتی لازم را رعایت کنند

کد خبر :۵۰۱۱۱
از فروشگاههای غیرمجاز خرید نکنید

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان عزیز در خرید آنلاین کالاها و خدمات، نکات امنیتی لازم را رعایت کنند.
البرز گلستان گروه امنیت /سرهنگ “ابراهیم پرسا” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: خرید آنلاین کالا و خدمات از طریق بستر فروشگاه ها و اپلیکیشن ها، علاوه برصرف جویی در وقت کاربران، مزایایی چون کاهش هزینه های بازاریابی، صرفه جویی اقتصادی و کاهش سفر های درون شهری ، صرف جوئی در مصرف سوخت و انرژی و … را به دنبال دارد.
وی افزود: علیرغم مزایای فراوان خرید های اینترنتی، کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران این نوع خرید را با تهدید و آسیب هایی مواجه ساخته اند.
این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: برای اطمینان از امنیت خریدهای اینترنتی، اولین نکته این باشد که آن فروشگاه، کالای مجاز ارائه کند. طبیعی است که فروشگاه هایی که کالاهای غیر مجاز به فروش می رسانند، قابل اعتماد نیستند.
سرهنگ پرسا گفت: در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه های الکترونیکی، از تجربه ی دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خرید های آنلاین استفاده کنید واز فروشگاه هایی که سابقه ی ارائه ی خدمات مطلوب دارند، خرید کنید.
وی تصریح کرد: هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و مؤسسات مالی یا خریدهای اینترنتی،‌ از ذخیره‌کردن نام کاربری و رمز عبور در رایانه خودداری شود.
رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، از فروشگاههایی خرید کنید که نماد اعتماد الکترونیکی دارند.

/انتهای  خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸ ب.ظ

دیدگاه