سرهنگ بسطامی رئیس پلیس راهورگلستان خبرداد: ترخیص خودرودرپارکینگ هاوموتور سیکلت هایی که ازطریق پلیس راهورتوقیف شده باشددرسراسراستان توسط پلیس +۱۰/انجام تعویض پلاک خودروبصورت انترنیتی

کدخبر ۴۵۰۹۱

رئیس پلیس راهور گلستان :هر وقت راننده ای اختیار خود را به جاده و خودرو سپرد یقینا خسارت می بیند.

البرز گلستان سرهنگ بسطامی رئیس پلیس راهور گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تاکنون در راستای قانونمند کردن تراکتورهای کشاورزی بیش از ۲۰هزاردستگاه تراکتور در استان پلاک شده اند.

وی ضمن بیان اینکه از هشتم مهر امسال تعویض پلاک خودرو بصورت انترنیتی انجام می شود گفت:از این به بعد فرآیند  ترخیص خودرو در پارکینگ هادر سراسرتوسط پلیس +۱۰انجام می شود.

بسطامی تصریح کرد:همچنین واگذاری پلاک خودرو به جز سنگین در ۸شهرستان گرگان/گنبد/کردکوی/مینودشت/بندرترکمن/کلاله / علی آبادو آق قلا تحویل می شود

  رئیس پلیس راهور گلستان افزود:هر وقت راننده ای اختیار خود را به جاده و خودرو سپرد یقینا خسارت می بیند.

وی افزود:در هفت ماهه نخست سال گذشته ۴۴ تصادف درون شهری منجر به فوت در سطح استان گلستان اتفاق افتاد و امسال این میزان تصادفات به ۴۳ مورد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور گلستان ادامه داد: ۱۴ درصد تصادف جرحی در طول هفت ماهه گذشته در سطح استان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است و همچنین در طول هفت ماه گذشته شاهد کاهش دو هزار و ۷۸۷ تصاف خسارتی را در درون شهرهای استان بودیم که ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

بسطامی با بیان اینکه ۲۲ درصد در حجم میزان تصادفات درون شهری در طول هفت ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، یادآور شد: اما با وجود این میزان کاهش تصادفات هفت درصد در تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از افرادی که در تصادفات درون شهری فوت کردند عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بودند، گفت: چهار درصد جانباختگان جاده ای راننده و سرنشین خودرو، ۹ درصد راکب دوچرخه، ۵۱ درصد راکبان موتورسیکلت سوار و ۳۶ درصد عابر پیاده بودند.

بسطامی ابراز داشت: عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۹ درصد و سایر عوامل ۳۳ درصد از دلایل تصادفات درون شهری در سطح استان گلستان به شمار می رود.

وی گفت: زیرساخت ها و نقش جاده در تصادفات بسیار مهم است ولی ۷۰ درصد از عوامل منجر به تصادفات عوامل انسانی است.

سرهنگ‌بسطانی بیان داشتند که توصیه ما به شهروندان این است که عامل انسانی بیشترین علل تصادفات میباشد دراین قسمت بیشتر باید رعایت شود به خصوص در بحث موتور سواران که واقعا مشکلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.چرا که در استان گلستان موتور سیکلت  قاتل جوانان شده واین موضوع خیلی نگران کننده است .
وی متذکرشد:موتور سیکلت هایی که از طریق پلیس راهور توقیف شده باشد میتوانتد به مدت ۲ماه با مراجع به پلیس +۱۰ شهرستان ها خود و موتورهای خود را دریافت کنند.

بسطامی خاطرنشان کرد: میانگین به صورت روزانه ۶۰ فقره تصادفات در درون شهرها رخ می دهد و این عدد بسیار نگران کننده است و بسیاری از این افراد سرپرست خانوار هستند و این تصادفات مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه می آورد.

خبر احمد یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه