حجت الاسلام دیلم سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور: مراوه تپه دیار عارفان، عاشقان و انسانهای خلاق است

حجت الاسلام دیلم سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور:

مراوه تپه دیار عارفان، عاشقان و انسانهای خلاق است

سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با “بای محمد قلیچی” شاعر و نویسنده توانمند شهرستان مراوه‌تپه دیدار کرد.

البرز گلستان به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام دیلم به اتفاق یاسر مقسم معاون فرهنگی و امور اجتماعی، شابدین رئیس شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و هیات همراه با “بای محمد قلیچی” شاعر و نویسنده توانمند شهرستان مراوه‌تپه دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام دیلم بر حمایت از تالیفات نویسندگان و شاعران اهل سنت تاکید و مقرر گردید کارگروه فرهنگ و ادب با حضور نویسندگان، شاعران و اندیشمندان ترکمن تشکیل گردد.

حجت الاسلام دیلم افزود: شهرستان مراوه تپه از دیر باز دیار عارفان و عاشقان بوده است که وجود آرامگاه شاعر و عارف نامی ترکمن مختومقلی فراغی و فرزانگانی چون سید قلیچ ایشان، سید ابولقاسم جرجانی، عبدالقادر آخوند داغستانی و دیگر بزرگواران گواه این مدعاست.

وی افزود: در سطح شهرستان مراوه تپه افراد مستعدی همچون “بای محمد قلیچی”وجود دارند که برای فرهنگ و ادب منطقه تلاش می کنند.

گفتنی است، “بای محمد قلیچی” یکی از شاعران و نویسندگان پرتلاش ترکمن است که از این شاعر مراوه‌تپه‌ای تاکنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب در زمینه شعر، زندگینامه شهدا، فرزانگان را جمع آوری و به چاپ رسیده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه