مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای طرح غربالگری سلامت بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی و زنان سرپرست خانوار در سالجاری خبر داد

البرز گلستان  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی, فرهنگی, سلامت, زنان و خانواده که به ریاست استاندار برگزار شد، از اجرای طرح غربالگری سلامت بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی و زنان سرپرست خانوار در سالجاری خبر داد.

الهه غیناقی  پس از برگزاری کارگروه تخصصی اجتماعی, فرهنگی, سلامت, زنان و خانواده طی سخنانی تشریح کرد: با تاکید استاندار گلستان به زودی طرح غربالگری سلامت زنان استان بویژه زنان شاغل دستگاههای اجرایی و زنان سرپرست خانوار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع بیماریهای شایع زنان از جمله سرطان ها گفت: زن در جامعه اسلامی به عنوان کانون و محور خانواده شناخته می شود، لذا بر آن شدیم تا با اجرای طرح غربالگری سلامت زنان شاهد ارتقای سلامت جامعه و کیفیت زندگی خانواده باشیم.

وی با بیان اینکه این غربالگری با محوریت بررسی سرطان پستان است، خاطر نشان کرد: با توجه به آمار بیماری در استان و افزایش آمار و اسناد پزشکی و هزینه های شیمی درمانی و تبعات اجتماعی و خانوادگی این بیماری، مدیریت درمان استان تصمیم بر غربالگری زنان ۳۵ تا ۶۹ سال بیمه شده گرفته است.

الهه غیناقی در ادامه با اشاره به مصوبه کارگروه تخصصی اجتماعی سلامت و خانواده افزود: به دستور استاندار گلستان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان اجتماعی استان به منظور بررسی میزان مبتلایان بانوان به سرطان، علاوه بر غربالگری زنان سرپرست خانوار، نسبت به غربالگری بانوان شاغل ۳۹ سال به بالا نیز اقدام کنند.

گفتنی است از سال پیش بنا به دستور وزارت کشور، کارگروه های بانوان، اجتماعی و سلامت ادغام و به ریاست استانداران برگزار می گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۵۹ ب.ظ

دیدگاه