استاندار گلستان در همایش شوراها:شما شوراها جوهره مردم هستید از این جهت که در همدلی و همزبانی نقش برجسته دارید

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان همایش استانی روز ملی شوراها امروز با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در گلستان دکتر صادقلو استاندار مروتی و ربیعی معاونین استاندار و چراغعلی مدیر کل امور شهری و شوراها و مدیران کل دستگاههای اجرایی وفرمانداران وبخشداران و روسای شوراهای اسلامی سراسر استان در سالن اجتماعا ت استانداری برگزار گردید.

در این همایش دکتر صادقلو استاندار گلستان طی سخنانی در باره اهمیت شورا بیان نمود: شورا جمع عقول است عاقلان جامعه تجمیع می شوند که یک مدیریت عقلمند را در جامعه ساماندهی کنند.و در آموزه های دینی بایک عبارت بسیار زیبا و شرایطی خاص نسبت به آنان تعبیرات عظیم و تابناکی آمده .

وی سپس افزود : در مجادلات بیهوده سیاسی وارد نشوید و زمان را اینگونه باطل نکنید به روح و اصالت فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی تکیه کنیم ما تک تک مسئولیت داریم به کارآمد کردن شوراها و نسخه کارآمدی شورا در هر منطقه باید ساماندهی شود و نسخه آن پیچیده شود .

استاندار گلستان در باره اهمیت شوراها گفت : شوراها از جمهوریت نظام متولد شده و یکی از میراثهای بزرگ جمهوریت همین شوراها می باشد.و شما شوراها جوهره مردم هستید از این جهت که در همدلی و همزبانی نقش برجسته دارید.و اگر رویکرد خود را بر این اساس ببندید نمی توانید به جای دیگر دل ببندید . هر شورا در شهر وروستا مصداقهای همدل ساز و همزبان ساز را نمایان کند و نگارش کند.

دکتر صادقلودر ادامه افزود : شوراها تعامل مستمر با مردم را به عنوان یک نهاد اجتماعی باید داشته باشند و روابط دوستانه با دستگاههای اجرائی ما باید فصل الخطاب را قانون قرار بدهیم شما قانون را مدار قرار بدهید و هر جا دیدی قانون نبیست با فصل خطاب قرار دادن قانون این جابجایی جواب میدهد.

وی سپس شوراها حاضر در جلسه را مورد خطاب قرارداد و گفت : دوستان نقد را از خودشان از شهرداری در غالب نقد درون و از فرماندار یا توجه به نقد درون بگویند و کد باز کنید ونقدی از درون نقد از شهردار و فرماندار که در آن نقد درون می گنجد.

استاندار گلستان در ادامه بیان داشت : معماری سبز شهر و روستای سبز یک نکته است که فراموش نشود

دکتر صادقلو سپس در باره اهمیت مسئله جزیره آشوراده بیان داشت : بیشتر مسائل آشوراده حاکمیتی است

روح و جوهره آشوراده حاکمیتی است که باید حل شود و مادو مصوبه حاکمیتی نیز در این زمینه گرفتیم اولین مضوبه این است که مرز آبی گرفته شده است و سازمان محیط زیست به پای میز مذاکره بیاید و سوم اینکه ابلاغ شده در راستای طرح اجرائی مشاور گرفته شود که از معاون رئیس جمهور آقای جهانگیری بودجه مشاوره گرفته شدهاست

استاندار گلستان در خاتمه بیان داشت : اعلام رئیس جمهور در باره برنامه اعلام شده در سفربرای ما سند بلادستی مصوب می باشد

IMG_7209IMG_7211
IMG_7221IMG_7227

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

دیدگاه