در کارگروه توسعه آموزش و پرورش گلستان مطرح شد: افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان تا ۵ سال آینده

افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزی گلستان تا ۵ سال آینده

در جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش گلستان مطرح شد:

البرز گلستان ?طی ۵ سال آینده هر سال حدود ۱۰هزار نفر به تعداد دانش آموزان افزوده می شود که باید برای این تعداد دانش‌آموز پیش‌بینی کلاس درس و معلم صورت پذیرد.

?در سال آینده تعداد دانش آموزان مدارس #دولتی با افزایش حدود ۱۰ هزار نفر، به ۳۲۰هزار نفر خواهد رسید که نیاز به حدود ۴۰۰ کلاس درس جدید خواهیم داشت و در نتیجه مجموع کلاس های درس به ۱۲۹۰۰کلاس خواهد رسید.

در کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش گلستان مطرح شد که : پیش بینی می شود تا ۵ سال آینده، تعداد ۵۰ هزار دانش آموز به دانش آموزان مدارس دولتی استان گلستان اضافه شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

گوهری راد در این جلسه گفت: به منظور مدیریت بهینه منابع انسانی، ما باید بر طبق نقشه راه سند تحول بنیادین و سایر اسناد فرادستی حرکت کنیم.

وی افزود: هدف و رویکردهای مورد نظر در تدوین و اجرای برنامه ساماندهی و توسعه سنواتی آموزش و پرورش افزایش بهره وری منابع انسانی، اجرایی کردن بخش های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت فعالیت در آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی و …  است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: سیاست کلی ما، ارتقای کیفیت مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی است و برای این منظور باید از همه ظرفیت ها و نیروهای انسانی چه رسمی و پیمانی موجود استفاده کنیم.

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه  اظهار داشت: در ساماندهی نباید تنها به وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی در سال پیش رو استفاده نمود و باید افق چند ساله آینده را حداقل در بازه زمانی ۵سال و ۱۱ساله تحلیل نمود.

 وی افزود: با همین رویکرد و ضمن آسیب‌شناسی ساماندهی در سنوات گذشته و جلسات کارشناسی پیش بینی می شود که طی ۵ سال آینده هر سال حدود ۱۰هزار نفر به تعداد دانش آموزان افزوده می شود که باید برای این تعداد دانش‌آموز پیش‌بینی کلاس درس و معلم صورت پذیرد.

 نظری ادامه داد: در سال آینده تعداد دانش آموزان مدارس دولتی با افزایش حدود ۱۰هزار نفر، به ۳۲۰هزار نفر خواهد رسید که نیاز به حدود ۴۰۰کلاس درس جدید خواهیم داشت و در نتیجه مجموع کلاس های درس به ۱۲۹۰۰کلاس خواهد رسید.

وی با اشاره به چالش نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: ما با بازنشستگی ۱۶۰۰نفر از همکاران مواجه هستیم در حالی که نیروی انسانی در ورودی ما ۳۱۴نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۲۶۰نفر از پذیرفته شدگان نهایی استخدام آزمون ماده ۲۸است.

 معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان افزود: افزایش ساعات تعدیل معلمان در سال جاری و همچنین افزایش ۶۰تا ۷۰درصدی حق التدریس از دیگر چالش‌های پیش‌روی ماست.

 نظری با اشاره به جذب ۲ هزار ۶۷۰  نفر نیروی حق التدریس از نیروهای پیش دبستانی و نهضت، طی سال‌های ۹۴ و ۹۸ احتمال قوی دیگر چنین جذب نیرو را نخواهیم داشت و باید با ظرفیت موجود برنامه ریزی نماییم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۴ ب.ظ

دیدگاه