حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به هنرستان های استان گلستان خبر داد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به ۲۳۵هنرستان استان خبر داد

    به گزارش البرز گلستان  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان،  از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به هنرستان های استان گلستان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت:  در راستای منویات مقام معظم رهبری که  امسال را به نام سال جهش تولید نام گذاری کرده اند و با عنایت به تاکید ایشان در جهت تولیدات داخلی و افزایش بهره وری، یکی از راهکارهای تولید در کشور ظرفیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است که در همین زمینه معاونت آموزش متوسطه این اداره کل با توجه به اعتبار  سنجی از هنرستان های استان در زمینه ی رشته های مهارتی و تولیدات کشاورزی و فناوری، با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مبلغ ۲۵میلیارد  ریال اعتبار جذب و به این امر اختصاص داد.

حاجیلری افزود: این اعتبار براساس نیاز سنجی تجهیزات مورد نیاز از مدیران هنرستان ها گرد آوری شده  و زیر نظر سرگروه های آموزشی استان توسط نوسازی مدارس خریداری و در اختیار واحد های آموزش های استان قرار می گیرد.

 وی ادامه داد: اعتبار فوق در زمینه ی تجهیزات مدرن و بروزکه تولید را در بازه زمانی کوتاه مدت، چندین برابر می کند؛ اختصاص می یابد. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان هم چنین از  افزایش تولیدات هنرستان ها در زمینه ی ماسک و مواد شوینده در شهرستان های کردکوی، آق قلا و گنبد کاووس خبر داد.

این مقام مسئول در پایان به تعداد هنرستان های موجود در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۳۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان گلستان بصورت مستقل و ضمیمه، به ارائه آموزش های مهارتی می پردازند.  

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

دیدگاه