دکتر عارف نیامعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:مردم به کمپین دو هفته در خانه بمانیم بپیوندند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مواد مصرفی برای راه انجام آزمایشات تشخیص کرونا ویروس به استان تحویل داده شده و نیروی استان نیز از طرف وزارت بهداشت تائید شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تمامی تجهیزات و مواد مصرفی برای تشخیص کرونا ویروس در گلستان آماده است تا در سریعترین زمان نتایج نمونه های بیماران مشخص شود و برای درمان آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت این آزمایشگاه بر عهده گروه ویروس شناسی علوم پزشکی تهران است و ۵ تا ۶ نفر در این زمینه درگیر هستند.

عارف نیا اظهارداشت: کیت های تشخیص ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت به استان تحویل داده شده است و بخشی از کار تشخیص در بخش حوزه بهداشت و بخشی در دانشکده پزشکی انجام می شود.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه کار خود را تاچهارشنبه ۱۴ اسفند) آغاز می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص وضعیت استان در کرونا ویروس، گفت: تخت های بیمارستان های استان در حال پر شدن است و در صورت جوابگو نبودن بخش های دیگر از بیمارستان ۵ آذر اضافه می شود.

وی افزود: فضایی در بیمارستان ۵ آذر با ظرفیت ۸۰ تخت اختصاص یافته است تا در صورت پر شدن بیمارستان صیاد، بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا به این بیمارستان منتقل شوند.

عارف نیا اظهارداشت: به غیر از این ۲۴۰ تخت دیگر در حال اضافه شدن است تا برای پذیرش بیماران مشکلی نداشته باشیم.

وی در خصوص ایجاد بیمارستان صحرایی نیز گفت: با ایجاد بیمارستان صحرایی مشکل پذیرش حل خواهد شد و مردم عادی نیز پذیرش خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: با ایجاد بیمارستان صحرایی ۲۰۰ تخت از سوی ارتش و ۵۰۰ تخت از سوی سپاه با تجهیزات کامل اختصاص می یابد.

وی با اشاره به نقش سپاه در مقابله با پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: مهمترین کار سپاه بحث سمپاشی سطوح تجمعی همچون بازارهاست که در حال انجام است.

عارف نیا در خصوص آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس، افزود: از ۲۳ نمونه مثبت کرونا در استان، ۱۰ نمونه آن مربوط به اعلام امروز وزارت بهداشت بوده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: مردم به کمپین دو هفته در خانه بمانیم بپیوندند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

عارف نیا افزود: این نوع ویروس در حدی خطرناک است که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی مرگ را برای افراد رقم خواهد زد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

دیدگاه