معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان:هفته آینده داروخانه های استان از مواد ضدعفونی کننده اشباع می شوند

البرز گلستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت تأمین مواد ضدعفونی کننده دست و ماسک در استان گلستان اظهار کرد: برای تأمین ضدعفونی کننده دست سه خط تولید جدید به خط تولید استان گلستان اضافه شد، همچنین دو خط تولید که به صورت نیمه وقت کار می کردند به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: با توجه به اضافه شدن خط تولید جدید هفته آینده داروخانه های استان گلستان از مواد ضدعفونی کننده اشباع می شوند.

وی با بیان اینکه شب گذشته مواد ضدعفونی کننده دست در برخی داروخانه های سطح استان توزیع شده است، ابراز داشت: به زودی کمبود ماسک نیز در استان گلستان حل می شود و تا دو سه روز آینده ماسک به وفور در استان گلستان توزیع می شود.

صلبی با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده دست که در استان گلستان تولید می شود به سایر استان ها ارسال نمی شود و مختص گلستان است، یادآور شد: مردم اضطراب و تشویش نداشته باشند و تا چند روز آینده که مشکلات و کمبود اقلام بهداشتی حل می شود با سعه صدر بیشتری برخورد کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست مختص زمانی است که فرد دسترسی به آب ندارد، افزود: ماسک برای مردم عادی ضرورتی ندارد، مگر کسی بخواهد در مجامع عمومی شرکت کند که در حال حاضر مدارس، دانشگاه ها، سینماها، بازارهای هفتگی و تجمعات غیرضروری در استان گلستان تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه براساس قرارداد ما با شرکت تولید ماسک، تولید یک میلیون عدد ماسک در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از این میزان روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار ماسک وارد بازار می شود تا از لحاظ نیاز به ماسک در استان گلستان به وضعیت اشباع برسیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۲ ب.ظ

دیدگاه