مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان خبر داد: تأمین اعتبار برای بهسازی و ساماندهی مزار ۱۳۰ شهید والامقام استان

مزار ۱۳۰ شهید گلستان بهسازی می‌شود

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از تأمین اعتبار برای بهسازی و ساماندهی مزار ۱۳۰ شهید والامقام این استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این اقدام به‌زودی با انتخاب پیمانکار شروع می‌شود.

به گزارش ایثار واحد گلستان؛ اسرافیل وزیری در حاشیه مراسم عطرافشانی گلزار شهیدان انقلاب در امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گلزار این شهیدان که به‌صورت تک‌مزار است، حداکثر تا پایان سال آینده بهسازی و ساماندهی می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۳۰۸ گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی گلستان یادآور شد که از حدود یک دهه پیش تاکنون مزار حدود سه هزار و ۷۰۰ شهید والامقام استان بهسازی و ساماندهی شده و گلزار ۱۳۰ شهید باقی‌مانده هم انشا الله حداکثر ظرف یک سال آینده بهسازی می‌شود.
وزیری اضافه کرد: پس از بهسازی و ساماندهی گلزار شهیدان، این مکان‌ها برای نگهداری در شهرها تحویل شهرداری‌ها و در روستاها تحویل دهیاران می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان همچنین با تبریک ایام چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که در این ایام فرخنده افزون بر هزار برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و نشست‌های بصیرتی ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران سراسر استان برگزار می‌شود.
وی گفت: این برنامه‌ها از آیین عطرافشانی گلزار شهیدان در روز ۱۲ بهمن امسال هم‌زمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن در سال ۵۷ آغازشده و به‌مرور تا پایان ۲۲ بهمن و حضور حماسی اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده معظم شاهد و ایثارگر در راهپیمایی بزرگ ادامه خواهد داشت.
وزیری، برگزاری همایش بزرگ حدود سه‌هزارنفری خانواده معظم شاهد و ایثارگر و همایش نخبگان شاهد و ایثارگر در گرگان، مراسم غبارروبی گلزار شهیدان که امروز در سراسر گلزارهای شهیدان برگزار شد و نیز دیدار جمعی از فجر آفرینان، نیروهای انقلابی و آزادگان سیاسی قبل از انقلاب با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در گلستان و دیدار مردم و مدیران با تمامی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال برشمرد.
وی اضافه کرد: برگزاری ده‌ها یادواره شهیدان در شهرها و روستاهای گلستان و تعویض پرچم‌های جمهوری اسلامی که سال قبل در همین ایام بر سر درب منزل تمامی شهیدان برافراشته شده بود، از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در دهه فجر امسال است.
وزیری با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده‌های معظم آن‌ها، تصریح کرد که جمهوری اسلامی و مردم آن هرچه دارند به برکت خون شهیدان است و بزرگداشت یاد و خاطره این عزیزان و تکریم خانواده معظم آن‌ها، کمترین وظیفه مسئولان و مردم است.
استان گلستان با حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۲۴ ب.ظ

دیدگاه