بازدید سرپرست سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور از ذخیره‌گاه شمشادستان بندرگز

‍ ?بازدید سرپرست سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور از ذخیره‌گاه شمشادستان بندرگز

به گزارش البرز گلستان سرپرست سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بندرگز و جمعی از مسوولان محلی از ذخیره گاه شمشادستان بندرگز بازدید کرد.

?خسرو شهبازی” در جریان این بازدید گفت : حدود ۷۰ هزار هکتار شمشاد به صورت پراکنده در جنگل‌های کشور وجود دارد که در چند سال اخیر بیماری سوختگی و آفت پروانه برگ‌خوار شب‌پره سبب نابودی بسیاری از آن‌ها در جنگل‌های هیرکانی شده و این گونه ارزشمند در حال انقراض است.

وی اظهار داشت : اصلی ترین روش مبارزه با این آفت ، اجرای محلول پاشی است که تلاش می کنیم با انتخاب محلول های هم‌سو با محیط زیست و غیرمضر، نسبت به تراکم آفت مناطق آسیب دیده و جلوگیری از پیشرفت آن اقدام کنیم.

✅سرپرست سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: مهمترین رویکرد این سازمان در مبارزه با آفات توده‌های شمشاد جنگل‌های هیرکانی ، حفظ روند تکثیر و احیای طبیعی این گونه ارزشمند است.

شهبازی به دیگر راهکارهای در دست اقدام این سازمان برای حفظ شمشاد جنگل های هیرکانی اشاره کرد و افزود: تولید قلمه های سالم و تکثیر آن در یک ذخیره گاه و ذخیره سازی بذرهای سالم در سردخانه ها از دیگر روش های موثر برای حفظ این گونه است.

وی از تلاش مسوولان و نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری بندرگز در حفظ و احیای شمشادهای منطقه قدردانی کرد.

ذخیره گاه شمشاد در استان گلستان در منطقه چشمه بلبل شهرستان بندرگز قرار دارد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه