رونمایی از پوستر فراخوان مقاله به کنگره بین‌المللی امامزاه یحیی‌ بن زید (ع) گنبدکاووس با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و مدیران اوقاف کشور و استان

به گزارش صبح گلستان  رونمایی از پوستر فراخوان مقاله به کنگره بین‌المللی امامزاه یحیی‌ بن زید (ع) گنبدکاووس روز پنجشنبه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استاندار گلستان انجام شد.

 در این مراسم که مسوولان دبیرخانه اجرایی و علمی و جمعی از اعضای کمیته‌های برگزاری کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) حضور داشتند، دبیر اجرایی این کنگره و مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با ارایه گزارشی گفت: این کنگره بیشتر با هدف تقویت وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی برگزار می شود که پوستر فراخوان مقاله آن هم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است.

حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه علمی کنگره که در سه شهر تهران، قم و گرگان دفتر دارد از امروز (نهم آبان) تا اول بهمن سال جاری تعیین شده است.

کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس قرار بود آذر سال جاری در این شهرستان برگزار شود که به دلیل وقوع سیل در ابتدای امسال در استان گلستان، زمان برگزاری آن به اردیبهشت ۹۹ تغییر یافته است.

شورای عالی سیاستگذاری برگزاری کنگره بین‌المللی یحیی بن زید (ع) در سطح ملی زیر نظر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و چند تن از مسئولان ارشد ازجمله رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تشکیل شده است.

رییس ستاد برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی و معنوی در گلستان هم آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و جانشین آن هادق حق‌شناس استاندار گلستان تعیین شده‌اند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و رییس ستاد برگزاری کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) با کم دانستن فرصت زمانی تعیین شده برای تدارک برگزاری این کنگره بین المللی، به نقش امامزادگان درایجاد وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم امامزادگان را مورد تکریم قرار دهیم .

امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده است، یاد می شود
گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان یزید بن معاویه با ۷۰۰ نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.
والی خراسان (نصر) همراه ۸۰ هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.

امامزاده یحیی بن زید (ع) در حاشیه شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه