کشمیری مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان در اولین جشنواره مردمی تجلیل از خبر نگاران :پیام رسانی و بیان دغدغه های مردم اقدامی ارزشمند و جهادی است و باید قدر آن را دانست 

نخستین جشنواره مردمی تجلیل از خبرنگاران گلستان برگزار شد
با استقبال پرشور آحاد متخلف مردم گلستان و با حضور جمعی از مدیران سیاسی و اجرایی استان نخستین جشنواره مردمی تجلیل از خبرنگاران گلستان برگزار شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان   در این نشست اظهار داشت : امسال برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار از ۱۰ مرداد با مراسم عطر افشانی گلزار شهدا آغاز شد و علی رغم حدود بیست روز این برنامه های ادامه دارد . عادله کشمیری اظهار داشت : خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم تلاش دارند تا روشنی و امید در جامعه را گسترش داده و با عملکرد خود تاریکی های احتمالی را بزدایند.
وی گفت : برگزاری نشست خبرنگاران با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دعوت از چند مدیرکل استان گلستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار با خبرنگاران و پاسخگویی به سوالات آنان، دیدار با خانواده شهدای رسانه بالاخص خانم عرب از خبرنگاران استان که چندی پیش به دیار باقی شتافتند و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی از مهمترین برنامه های بزرگداشت روز خبرنگار در گلستان بود .
عادله کشمیری از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کرد و افزود: پیام رسانی و بیان دغدغه های مردم اقدامی ارزشمند و جهادی است و باید قدر آن را دانست
این مراسم به همت جمعی از خبرنگاران وبا حمایت تنی چند از شهروندان گلستانی در مجموعه پذیرایی یزدانی شهر گرگان برگزار شد که در این جشنواره مردمی تعدادی از مدیران کل روحانیون و فرمانداران شهرستان های مختلف استان نیز حضور داشتند . اجرای برنامه های هنری طنین انداز شدن موسیقی نواحی مختلف استان وهمچنین تجلیل از همه خبرنگاران مدعو از جمله برنامه های گنجانده شده در این مراسم بود . بیش از یکصد خبرنگار فعال در رسانه ملی نشریات مکتوب و خبرگزاری و پایگاه های خبری نقاط مختلف استان در این جشنواره حضور داشتند . این نخستین جشنواره مردمی تجلیل از خبرنگاران در سطح کشور محسوب می شود .
هفدهم مردادماه سال ۱۳۷۷، شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام وظیفه اطلاع رسانی به دست گروهک تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
در استان گلستان به جز روزنامه گلشن مهر، دارای ۷۲ نشریه شامل هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصلنامه، دو فصلنامه و سالنامه؛ ۳۴ پایگاه خبری تحلیلی و ۶ نشریه الکترونیک دارای مجوز فعالیت است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۵:۱۳ ب.ظ

دیدگاه