از سوی وزیری مدیرکل بنیادشهید وایثارگران استان گلستان ویژه‌برنامه‌های ورود آزادگان استان گلستان اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان گلستان:ویژه‌برنامه‌های ورود آزادگان استان گلستان تشریح شد

مدیرکل بنیاد استان گلستان با عنایت به فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برنامه‌های این روز عزیز را تشریح کرد.

به گزارش ایثار واحد گلستان؛ اسرافیل وزیری ضمن تقدیر از حماسه‌آفرینی آزادگان در دوران اسارت اظهار داشت: آزادگان به‌قصد شهادت به جبهه‌ها رفتند و تا آخرین گلوله خود مقاومت کردند، آن‌ها اسوه‌های صبر، تندیس‌های مقاومت، آزاد از تمایلات نفسانی و تعلقات دنیوی، نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران هستند و لازم است که همه افراد و اقشار جامعه در مقابل ۴۳ هزار آزاده سرافراز سر تعظیم فرود آورند. و باید گفت: لقب الماس‌های درخشان زیبنده آزادگان ایران اسلامی است.
وی ادامه داد ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‏ها اسارت در زندان‏ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.
این مقام مسئول بابیان اینکه ۲۶ مرداد روز شادی ملت است. گفت: در این روز عزیز نه‌تنها خانواده‏های آزادگان خوشحال شدند بلکه تمام آزادگان جهان شاد شدند. سالروز این رویداد مهم فرصت مغتنمی است تا با نهادینه و مردمی نمودن آن و با تکیه‌بر امکانات و ظرفیت‏های موجود بنیاد و دیگر دستگاه‏ها و بخصوص بهره‏برداری از فضای رسانه‏ای و با نوآوری، خلاقیت و تجارب سال قبل در جهت ادامه حرکت ارزشی این عزیزان اهتمام نماییم.
وی از مهم‌ترین اهداف اجرایی این برنامه را نهادینه‏ سازی فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی در جامعه دانست و افزود: شناساندن مقام و منزلت آزادگان و خانواده این عزیزان. تجلیل و تکریم از آزادگان و خانواده‌های ایشان به‌عنوان نمونه‏های ایثار، صبر و پایداری و اولویت‏بخشی و رویکرد رسانه‏ای کردن برنامه ‏ها و بهره‏ وری حداکثر از ظرفیت صداوسیما، مطبوعات و فضای مجازی برای شناساندن این روزبه آحاد جامعه از دیگر اهداف بنیاد است.
وزیری در پایان ویژه‌برنامه‌های اجرایی استان را به شرح ذیل تشریح کرد:
۱-تشکیل ستاد اجرایی به‌صورت استانی و شهرستانی برای طراحی و اجرای برنامه‌ها.
۲-بهره ‏گیری از ظرفیت جامعه هدف به‌ویژه آزادگان معزز، آحاد جامعه و هنرمندان برای نوآوری، خلاقیت و ابتکار در محتوا و اجرای برنامه‎ها.
۳-هماهنگی برای ترغیب کلیه دستگاه‏های استانی به‌منظور تکریم و تجلیل از آزادگان و خانواده‏های آنان در دستگاه‏های متبوع خود (بازنشستگان و شاغلین).
۴-بهره ‏برداری از ظرفیت سازمان‏های مردم‌نهاد و تشکل‏های ایثارگری با اولویت مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان برای تبیین و ترویج این روز.
۵-برگزاری همایش سرا سری تجلیل از آزادگان.
۶-تجلیل از همسران، مادران و پدران آزادگان و تجلیل از خانواده‏های آزادگانی که چندین نسبت ایثارگری دارند در همایش‏های روز آزادگان.
۷-دیدار از آزادگان و خانواده معظم ایشان با اولویت خانواده‏ی آزادگانی که چندین نسبت ایثارگری دارند توسط مدیران و مسئولین. (در قالب طرح سپاس).
۸-هماهنگی با ستادهای نماز جمعه برای سخنرانی پیش از خطبه‎ها توسط آزادگان عزیز و اختصاص بخشی از خطبه ‏ها به این موضوع.
۹-هماهنگی با صداوسیمای استان جهت برگزاری میزگرد، بیان خاطره، مصاحبه و … با حضور آزادگان سرافراز و مسئولین بنیاد.
۱۰-هماهنگی برای نام‌گذاری اماکن و پروژه‏ ها با موضوع آزادگان و شهدای آزاده.
۱۱-پخش زیرنویس از شبکه استانی و هماهنگی با صداوسیما و رسانه‏ های مکتوب و مجازی، برای تهیه و پوشش خبری و اطلاع ‏رسانی قبل و حین مراسم.
۱۲-تهیه و ارسال پیامک تبریک سالروز ورود آزادگان.
۱۳-برپایی نمایشگاه آثار و ورک‏شاپ توسط هنرمندان آزاده و یا فرزندان هنرمند ایشان.
۱۴-پوشش تبلیغات محیطی و گرافیکی با استفاده از ظرفیت‏های سازمان‌ها و دستگاه‏ها.
۱۵-بهره ‏گیری از ظرفیت‏های فرهنگی حسینیه‌‏های شهید، مراکز فرهنگی، گلزار شهدا، موزه‏های شهدا، مراکز توان‌بخشی و ورزشی جهت اجرای ویژه یرنامه های ورود آزادگان.
۱۶-برنامه ‏ریزی برای حضور پیام‏ آوران ایثار آزاده در مجامع و محافل عمومی مانند مساجد و …. برای بیان خاطره و روایتگری.
۱۷-هماهنگی دیدار عمومی آزادگان با نماینده محترم ولی ‏فقیه، امام‏ جمعه، استاندار و ….
۱۸-هماهنگی تبیین موفقیت‏ها، دستاوردها و توانمندی‎های علمی، فنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و …. آزادگان، در دوران اسارت و پس‌ازآن.
۱۹-هماهنگی جهت پخش مستندهای ورود آزادگان از صداوسیمای استان و انجام مصاحبه با آزادگان و مردم.
۲۰-اجرای سایر برنامه‏های متنوع و مختلف متناسب بافرهنگ بومی و محلی استان.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه