روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خبر داد: در مبارزه با اعتیاد مانند سیل اخیر نباشد که کارهای پیشگیرانه نداشته باشیم / ایجاد خانه بین راهی برای معتادین در استان/همکاری ۸۳ سازمان مردم نهاد با شورا

به گزارش البرز نشست خبری  دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر  محمود رضا روحانی فر دبیر این نهاد در  نشت با خبرنگاران استان ضمن یاد ۸۳ شهید مواد مخدر استان مواد مخدر را بلای خانمانسوز نامید که گریبانگیر همه کشورها از جمله کشور ما می باشد.

وی افزود:آسیب های اجتماعی  که در راس آنان مواد مخدر می باشد رفاه را ازجامعه گرفته.

روحانی  فرسپس گفت:مواد مخدر درب تمامی خانه ها را زده است ود ر استان  خانواده نیز بی نصیب نیستند و در کشور ما نزدیک به۲ملییون و ۸۰۰هزارنفر در این دام افتادند ولی کشور ما در حوزه سخت افزاری بیش از ۱۰ هزار تن کشفیات و ۳هزار شهید داده است

وی در ادامه گفت :نزدیک به ۲۳ دستگاه عضو این دستگاه شدند ودر استان ما بیش از ۱۵ تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم. که در سطح کشور ۸۰۰ تن بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سپس در باره نقش رسانه ها گفت برای ما رسانه ها بسیار ما مهم  می باشد که شعار امسال یاریگر همدیگر باشیم و بتوانیم در حوزه های محول شده بدرستی وظایف خود را انجام بدهیم.

وی گفت شورای هماهنگی زیر نظر ریاست جمهور و در استان ریاست آن به عهده استاندار و سیاستگزاری ما نظارت و برنامه ریزی می باشد.

روحانی فر در ادامه گفت: مدیریت کمیته فرهنگی به عهده مدیر کل بهزیستی و کمیته درمان به عهده دانشگاه علوم پزشکی و کمیته کمکهای مردمی معاونت سیاسی و کمیته قضایی به عهده دادستان می باشد.

وی فزود:هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۱خرداد تا ۷تیر می باشد و امروز در اولین روز غبار روبی گلزار شهدا  را آغاز کردیم.

روحانی فر گفت : امروز خانه مدرسه رسانه و ادرات را در کنار هم داشته باشیم تا خود مراقبتی رادر کنار هم داشته باشیم و اعتیاد همانند سیل اخیر نباشد که کارهای پیشگیرانه نداشته باشیم  .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید آنرا اجتماعی کنیم و نگداریم به چرخه اعتیاد نزدیک شوند

روحانی فر افزود: در این مدت  دو لابراتوار شیشه و دو قاچاقچی بزرگ کشوری ضربه خورده  و ۳۳ گروه متلاشی شده و نزدیک به ۱۱هزار نفر عوامل مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی تاکید کرد:در حوزه خانواده نزدیک به ۱۹۰هزار نفر تحت پوشش داشته ایم در محیط اداری کارگری و صنعتی  در مجموع بیش از ۲هزار و سیصدکارگاه و ۱۲۰۵ همایش ۷۱۵ نمایشگاه  و ۳سرپناه شبانه از جمله سرپناه ویژه بانوان ایجاد شده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سپس خاطرنشانکرد:بزودی خانه بین راهی برای معتادین در استان ایجاد می شود تا راهمبارزه با  اعتیاد کامل شود.و ما امید داریم همین روند به پیش باشد  و بتوانیم ماندگاری درمان را بیشتر کنیم و اعتقاد داریم رسانه ها و سازمانهای  مردم نهاد بی واسطه با مردم اطلاع رسانی کنند  و امروز ۸۳ سازمان مردم نهاد با شورا در زمینه های فرهنگی و صیانت و باز پروری فعالیت دارند.

 

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه