به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۰ پیشکسوت شاخص کوهنوردی استان تجلیل شد .

به گزارش البرز گلستان به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۰ پیشکسوت شاخص کوهنوردی استان گلستان تجلیل شد .
در این همایش که کوهنوردان سراسر استان گلستان ، مدیر کل ورزش و جوانان استان ، رییس کارگروه پیشکسوتان فدراسیون کوهنوردی کشور و رییس اداره ورزش و جوانان گرگان حضورداشتند ، در کنار پیشکسوتان کوهنورد ، لحظات خوبی در این جشن برای جوانان رقم خورد .
این همایش که با اجرای برنامه های متنوع شاهنامه خوانی ، اجرای مسابقه فرهنگی ، برنامه طنز همراه بود ، سخنان آقای دکتر پورقاز از محققین و پژوهشگران برجسته کشور در این همایش و اجرای کارگاهی با موضوع ” امید افزایی و آینده پژوهی ” جلوه خاصی به این همایش داد و منجر به انتقال سرفصل های مباحث اجتماعی و اقتصادی در راستای آینده پژوهی و امید افزایی به حاضرین در جلسه گردید که مورد استقبال مستمعین واقع شد .
محمد فلاحی رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان گفت : در جامعه و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی پیشکسوتان و کسانی که دارای کسوت و تجربه بالایی هستند ، ریش سفیدان و آموزگاران علم و فن از جایگاه ویژه و والایی برخوردارند .
وی خاطر نشان کرد ؛ پیشکسوتان ورزش کوهنوردی سرمایه های ما و پشتوانه های فکری و فنی و عملیاتی کوهنوردان هستند و جوانان در کنار این عزیزان همواره امید ، نیرو و توان مضاعفی را در خود احساس می کنند . و کوهنوردان گلستانی از داشتن این پیشینه استوار و این گذشته با افتخار به خود می بالند و این همایش با این ظرفیت بزرگ نمونه عملی شعار محوری” افتخار به گذشته و امید به آینده ” در گام دوم انقلاب اسلامی است .
رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : هیئت کوهنوردی استان گلستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش ها و اقدامات بسیاری را از شهریور سالجاری با همایش صعود سراسری بانوان کشور به ارتفاعات درازنو آغاز نمود و اوج این رخدادهای ورزشی ؛ همایش های بزرگی بود که در ایام دهه مبارک فجر با حضور گسترده کوهنوردان عزیز در سراسر استان گلستان برگزار شد .
محمد فلاحی با اشاره به اینکه جامعه کوهنوردی بنوعی از پرچمداران وحدت در جامعه اسلامی هستند گفت: جای بسی خرسندی است که در همه این رخدادهای ورزش کوهنوردی و این اجتماعات کوهپیمایی ، قومیت های مختلف ، شیعه و سنی ، زن و مرد در کنار هم برای خلق یک حماسه حضور دارند و اوراق ماندگاری را در کتاب پرافتخار خود ثبت نمودند و این اتحاد و یکپارچگی و این همگونی و ایستادگی بی شک نقش اساسی در رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایفا میکند .
وی در پایان ضمن تقدیر از حضور ارزشمند کوهنوردان و پیشکسوتان در این همایش ، تجلیل از بزرگان جامعه را حداقل کاری عنوان کرد که میتواند یک جوان برای بزرگان به رسم ادب و اشاعه احترام به ارزشهای والای انسانی و آموزه های دینی انجام دهد و خدا را از اینکه این فرصت مغتنم را به هیئت کوهنوردی استان گلستان عطا کرد شاکریم . امیدواریم که همه ما در ادامه این راه و حفظ ارزشها کوشا و ثابت قدم باشیم .
در پایان همایش از ۴۰ کوهنورد پیشکسوت کوهنوردی شاخص استان گلستان با اهدای تندیس و لوح یادبود تجلیل بعمل آمد .
آقای نوری ؛ رییس کارگروه پیشکسوتان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ضمن تقدیر از حسن تدبیر برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در گلستان گفت ؛ رویداد جدیدی که فدراسیون کوهنوردی برای تعامل بیشتر جوانان با پیشکسوتان عرصه کوهنوردی دنبال میکند برپایی همین گردهمایی ها و ارزش به جایگاه پیشکسوتان است که اثرات بسیار ارزشمندی را در جامعه کوهنوردی بوجود آورده است .
وی با اشاره به گردهمایی سالجاری پیشکسوتان کوهنوردی کشور در تبریز گفت: مراسم جشن امروز در گلستان بعنوان یک مراسم فاخر و پنجمین گردهمایی بزرگ در کشور به مناسبت تجلیل از جایگاه ویژه پیشکسوتان است و از برگزار کنندگان آن تقدیر و تشکر میکنم .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴ ب.ظ

دیدگاه