نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان: پس از انقلاب یکهزار و ۳۱ روستای استان برق‌رسانی، ۸۵۲ روستا گازرسانی و بیش از ۷۴ درصد روستاهای استان از آب شرب برخوردار شدند

رشد شاخص‌های توسعه روستایی در گلستان به برکت انقلاب اسلامی/۱۰۰ درصد روستاهای استان از برق و خانه‌های بهداشت برخوردار هستن

رئیس کارگروه روستایی، عشایری و محرومیت‌زدایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به رشد شاخص‌های توسعه روستایی در استان پس از پیروزی انقلاب گفت: پس از انقلاب یکهزار و ۳۱ روستای استان برق‌رسانی، ۸۵۲ روستا گازرسانی و بیش از ۷۴ درصد روستاهای استان از آب شرب برخوردار شدند. 

به گزارش ستادخبری چله انقلاب، علی نصیبی امروز در نشست خبری با اشاره به آمادگی روستاهای استان گلستان برای برگزاری جشن‌ها و مراسمات گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهارکرد: در همه بخش‌ها و روستاها ستادهای دهه فجر ایجاد شده است. با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵۴ برنامه شاخص در سطح بخش‌ها و ۹۲۰ برنامه شاخص در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سفر روزهای گذشته رئیس جمهور به استان گلستان یادآور شد: در این سفر ۴۰ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۶۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد که برای ۳۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: افزون بر برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره در روستاها، ۱۴ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا به مناسبت چله انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.
وی یکی از برنامه‌های این ایام را برگزاری همایش دهیاران استان اعلام کرد و افزود: این همایش روز نهم بهمن ماه با حضور بیش از ۷۰۰ دهیار برگزار می‌شود که در پایان از ۴۰ دهیار برتر تقدیر خواهدشد.
نصیبی در بخش دیگر سخنان خود به رشد و توسعه شاخص‌های روستایی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۷۱ هزار نفر معادل ۴۶٫۷ درصد از جمعیت استان ساکن روستاها هستند که در شاخص درصد جمعیت روستانشین، گلستان دومین استان کشور است. درصد برخورداری روستاهای استان گلستان از خدمات و امکانات در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. در بحث برخورداری روستاهای استان از آب شرب، پیش از انقلاب اسلامی فقط ۱۵۰ روستای استان به آب شرب بهداشتی دسترسی داشت اما امروز این میزان به ۷۴٫۱ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: میزان برخورداری روستاهای استان از برق، فقط ۳۱۶ روستای گلستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از این نعمت برخوردار بود اما امروز تعداد این روستاها به یکهزار و ۳۱ روستا افزایش یافته که پوشش برق‌رسانی روستایی را به ۱۰۰ درصد رسانده است.
رئیس کارگروه روستایی، عشایری و محرومیت‌زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ روستایی در گلستان از نعمت گازطبیعی برخوردار نبود، اظهارکرد: تعداد روستاهای دارای گاز استان به ۸۵۲ روستا رسیده و کار گازرسانی به ۲۷ روستای دیگر نیز ادامه دارد.
وی به عمران و آبادانی روستاهای استان هم اشاره کرد و گفت: برای ۹۴۰ روستای استان طرح هادی روستایی تهیه شده که فاز نخست آن در ۵۴۹ روستا به اتمام رسیده است. در بخش بهداشت و درمان نیز اتفاقات خوبی رخ داده و ۱۰۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش خانه‌های بهداشت قرار گرفته‌اند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه سهمیه استان از محل این تسهیلات ۱۶۲ میلیارد تومان بود؛ تا ۲۷ دی ماه بیش از ۲۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۲ هزار و ۳۹۰ طرح با اشتغالزایی ۵ هزار و ۱۴۵ نفر پرداخت شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه