سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در آیین تجلیل از برگزیدگان دوره ابتدایی: مدارس امن بدون دغدغه و استرس محیطی کاملا هم افزا برای تربیت شهروندی شایسته ایجاد می کند

آیین تجلیل از برگزیدگان برنامه های آموزش ابتدایی در سالن آمفی تئاتر کانون طه گرگان برگزار شد. این مراسم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان و معاون آموزش ابتدایی استان و سایر معاونین اداره کل، معاونین آموزشی مناطق، کارشناسان آموزش و تکنولوژی آموزشی، عشایر، راهبران و معلمان و مدیران برگزیده برنامه های آموزش ابتدایی برگزار شد.
به گزارش معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از روابط عمومی اداره کل ، سیده هما عقیلی  معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در آیین تجلیل از برگزیدگان دوره ابتدایی گفت: توانمندی و اقتدار علمی آموزش و پرورش ماحصل روییدن ایده های ناب در بستر غنی از باورهای تحول گرایانه است که در قالب هایی مانند جشنواره های و فراخوان ها نمود پیدا می کند.

وی گفت: جشنواره ها موجب ایجاد جریان فکری و زمینه ساز ایجاد فرصت ها و موقعیت ها هستند و موضوعات اساسی را از حاشیه وارد متن می کند.

وی در ادامه افزود: باور ما این است که ایجاد ظرفیت ها و موقعیت هایی که معلمان ما بتوانند تجارب آموزشی ارزشمند خود را به اشتراک بگذارند و توانمندی های خود را درجهت خلق موقعیت های ناب تربیتی محک بزنند، بهترین مسیر در جهت راهیابی به اهداف تربیتی آموزش ابتدایی است.

عقیلی ضمن این که رویکرد برنامه های آموزش ابتدایی را رویکرد رقابت زدایی دانست، گفت: مدارس امن بدون دغدغه و استرس محیطی کاملا هم افزا برای تربیت شهروندی شایسته ایجاد می کند . برنامه هایی مانند تکالیف مهارت محور و برنامه ویژه مدرسه گامی مؤثر در جهت تحقق سیاست مدرسه محوری است.

سیده هما عقیلی در پایان با اشاره به برنامه های در حال اجرای آموزش ابتدایی افزود : جشنواره گلستان شناسی با عنوان گل پّرجِن و فراخوان سفیران توصیفی که مشتمل بر اشتراک گذاری تجارب معلمان می باشد و همچنین برنامه های پیش دبستانی مانند جشنواره تدریس خلاقانه با رویکرد بازی بومی و محلی را پیش رو داریم و از معلمان خواست در این زمینه حضوری اثربخش داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دیدگاه