رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان:کم لطفی برخی مسئولین در حوزه راه آهن، موجب ایجاد مشکلات زیاددر حوزه صادرات و واردات

⭕️ خدمات مستشاری اتاق به دولت از بروز مشکلات جلو گیری می کند

✍️ مهندس علی محمد چوپانی در مصاحبه با روابط عمومی اتاق ایران بیان کرد: مثلث دانشگاه، اتاق و دولت می تواند رویداد مثبتی را رقم بزند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دولت، سخنان اتاق بازرگانی را بخواند، بشنود و ببیند، خدمات مستشاری به دولت از بروز مشکلات جلو گیری می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، چوپانی اظهار داشت: نیاز است بهره برداری زمین های تحت تملک دستگاه ها، به دانشجویان و تحصیلکردگان واگذار شود،

وی افزود: دانشگاه ها نباید به بنگاه های اقتصادی تبدیل شوند، بلکه با وصال علم به عمل رسالت خود را محقق نمایند، اساتید نباید نگاه مایوس کننده را به دانشجویان انتقال دهند، اتاق بعنوان نماینده بخش خصوصی، آمادگی همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاه ها را دارد.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان خاطر نشان کرد: می بایست بستر سازی صورت گیرد که در مقابل توسعه صادرات نیز شکل گیرد، نیاز است بازار صادراتی پایدار باشد و از سیاست های سینوسی جلوگیری شود، بسیاری از محصولات استان گلستان شرایط تامین بازار های هدف را دارد، دولت تحت هیچ شرایطی جلوی صادرات را نگیرد، تصمیمات مقطعی آسیب خواهد زد.

⭕️ دولت اختلافات مالی خود را با ترکمنستان رفع کند

رییس اتاق گرگان گفت: اختلاف حساب با ترکمنستان موجب شد بازار این کشور تضعیف شود، دولت اختلافات مالی خود را با ترکمنستان رفع کند.

وی خبر داد: علی رغم این که کشور های همجوار بازار خوبی جهت صادرات بشمار می رود اما متاسفانه از ناپایداری صادرات گلایه دارند، قطعا پس از شوک به بازار های هدف، آن کشور ها شرکای جایگزین را انتخاب خواهند کرد.

⭕️ کم کاری در راه آهن موجب بروز مشکلات شده است

وی تاکید کرد: متاسفانه با عنایت به کم لطفی برخی مسئولین در حوزه راه آهن، موجب شده مشکلات زیادی در حوزه صادرات و واردات ایجاد شود.

مهندس چوپانی افزود: قزاقستان و ترکمنستان در راه آهن اقدامات خود را انجام داده اند و منتظر اتصال خط آهن به ج.ا.ایران هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۵ ب.ظ

دیدگاه