آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به مناسبت هفته استاندارد: رعایت اصول استاندارد لازمه تدوام حیات کالا یا خدمات می باشد.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان  به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد پیامی را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، در متن پیام آیت اله نور مفیدی آمده است:
همه ما انسانها فطرتاً برمبنای سرشت خود که با اصول خلقت، سازگار و منطبق است عمل می کنیم و همانگونه که می دانیم اساس خلقت از ظریف ترین اصـول که همانا ظرافت های صنع ذات اقدس الهی است برخوردار بوده و باید گفت چارچوبی متوازن و سازگار با دنیای بشریت است، لذا آنچه در اطراف ما روی میدهد اگر با اصول و رویکردهای سازگار با سرشت ما همسو نباشد، محکوم به فناست.
خوشبختانه منطق به کارگرفته شده در استاندارد سازی، منطق منبعث از رویکردهای فطری بشر است که با حس صیانت ذات قرین است و دورشدن از این رویکرد، دورشدن از فطرت است. پیامبر مکرم اسلام نیز بر این معنا تأکید داشته اند، روایتی صحیح از حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) نقل شده است که فرموده اند: «رَحِمَ اللَّهُ اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه»،  «رحمت خدا بر کسی که کار را همراه با اتقان و صحت و محکم کاری انجام می دهد».
در کار صنعتی، در کار کشاورزی و در فعالیتهای گوناگون مهندسی و ساخت و رفتار و عمل، وقتی کاری متقن بود و در انجامش معیارها و اصول صحیح همراه با اتقان و محکم‌کاری رعایت شد، محصول تمیز و محکم از آب درمی‌آید. به یک معنا کار استاندارد چنین کاری است.
به خاطر داریم هرجا کاری، اصولی و محکم و استوار صورت می گیرد، بارزترین شاخصه این استواری، در نمادهای استاندارد متجلی میشود و هرجا نقص و خلا وجود دارد، خروج از اصول استانداردها در آن بارز و مشهود است، لذا عمل همراه با رعایت اصول استاندارد لازمه تدوام حیات کالا یا خدمات می باشد.
بدینوسیله روز جهانی استاندارد و هفته استاندارد را به تمامی تلاشگران عرصه تولید کالا و خدمت و همچنین خانواده بزرگ استاندارد تبریک گفته؛ توفیق و سربلندی فعالان این عرصه مهم را از خداوند متعال خواستارم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۸ ب.ظ

دیدگاه