پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در شورای اداری گلستان: آموزشهای که به جامعه نفع رسانده و فایده رسانده آموزش های فنی وحرفه ای بوده

پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در شورای اداری گلستان: آموزشهای که به جامعه نفع رسانده و فایده رسانده آموزش های فنی وحرفه ای بوده

سومین جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان با حضورسلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور. مشاورین ستادی ، سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان ، معاونین و روسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ، سومین جلسه شورای اداری با حضور دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، مشاورین ستادی ، سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان ، معاونین و روسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.

بنابر این گزارش دکتر سلیمان پاک سرشت ضمن عرض سلام، تشکر و قدردانی از همکاران گفت : سازمان فنی و حرفه ای کشور به معنای واقعی مظلوم واقع شده است و خدمات آن دیده نمی شود ولی در عین حال می تواند در کشور تحول آفرین باشد. خلع ها و کمبود ها را میدانم و تمام تلاش تیم مدیریتی آن است که این مشکلات را حل کند.

دکتر سلیمان پاک سرشت لازمه وارد شدن سازمان به یک مسیر جدید را جبران کردن خلع ها و کمبود ها دانست و گفت : ۲۰ برنامه اصلاحی اولویت بندی شده را تا پایان سال اعمال می کنیم. وی مشکلات حال حاضر را عدم ورود سازمان به چرخه تغییرات دانست و اظهار داشت : تغییرات زیادی در همه این سال ها اتفاق افتاده است ولی سازمان متناسب آن تغییرات وارد این چرخه نشده و در حاشیه این تغییرات قرار گرفته است و برخی از مشکلات حال حاضر از این ناحیه است. مشکل اصلی این است که ما دقیقا در شرایطی در ضرورت اعمال این اصلاحات قرار گرفتیم که هم دستمان خالی شده است و هم جامعه بیش از پیش به خدمات ما نیاز پیدا کرده است. ما این سختی را به جان می خریم. ما به ویترین خدمات آموزشی دولت رفتیم و هر جا حرف از اشتغال و سرمایه گزاری به میان بیاید به فنی و حرفه ای نگاه می کنند. به جرأت میتوانم بگویم این توان و این آمادگی به بیشترین میزان برای اینکه آموزش در مسیر توسعه قرار بگیرد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود داشته و دارد.

دکتر سلیمان پاک سرشت در ادامه گفت : آموزش هایی که به جامعه نفع رسانده و فایده داشته است؛ آموزش های فنی و حرفه ای بوده است. در گام اول نهاد های تصمیم ساز اساسا بدانند که هم اکنون کلید حل این مسائل در آموزش فنی و حرفه ای است. اگر اقتصاد دانش بنیان ، تحول درون زا ، توسعه متوازن و یا نگاه سرمایه گزاری را دنبال می کنید کانون اصلی آن آموزش فنی و حرفه ای است. در دنیای امروز آموزش مهارتی یک استراتژی توسعه است و از آموزش، علم و دانایی در ذهنمان بوده است و نه توانایی.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یک بعد از فقر را فقر مهارتی دانست و گفت : در گام دوم فنی و حرفه ای را به جامعه بشناسانیم و بخشی از فقر مهارتی ای که در جامعه وجود دارد از همین عدم شناسایی است. سرمایه گزاری واقعی ، سرمایه گزاری در حوزه آموزش است. سرمایه نسل آینده مهارت است که عدم توجه به این موضوع نتیجه نگرانی های نسل آینده است. استراتژی ارتباطی ما باید مبتنی بر توانمند سازی درونی و معرفی برند آموزش مهارتی باشد. وی در پایان سخنان خود مدیریت را در دنیای امروز واکنش متناسب به شرایط محیطی تشریح کرد و در خطاب به روسای مراکز گفت : هر کدام از شما بزرگواران در محیطی قرار گرفته اید که محیط عملکرد شما است. محیط بیرون شما مجموعه ای از گروه های هدفی است که در آن جغرافیا به طور بالقوه مصرف کننده و متقاضی آموزش های شما هستند. آنچه که باید اتفاق بیفتد این است که باید از خودمان سوال کنیم که آیا آموزش هایی که من ارائه می دهم، آموزش های مورد نیاز است ؟ هر یک از مدیران مراکز ما اگر با این نگاه و به عنوان یک استراتژیست آموزشی واکنش نشان دهند به محلی گرایی که یک اصل جدی در سیاست گزاری دنیا است ؛ پایبند بوده ایم و ما باید به این سمت برویم و از نظر من واحد عملیاتی فعالیت سازمان مدیران و روسای مرکز ما هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶ ق.ظ

دیدگاه