زمان واریز عیدی معلمان و فرهنگیان اعلام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز میزان عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین معادل (۵۰۰۰) می‌باشد، بنابراین می‌شود میزان عیدی هر سال را با توجه به ضریب هرسال از فرمول زیر محاسبه نمود:

میزان عیدی در هر سال = ضریب حقوق هر سال × ۵۰۰۰

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه ضریب حقوق سال ۹۳ برابر ۱۲۰۷ است، ضرب این عدد در ۵۰۰۰ معادل ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که عیدی آخر سال کارمندان خواهد بود.

لازم به ذکر است که بر اساس ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال ۹۴، رقم عیدی باید به تصویب هیئت وزیران برسد تا به مرحله اجرا درآید.

در این رابطه با عبدالعلی تاجی رئیس امور حقوقی، مجلس و دبیرخانه شورای سازمان مدیریت پاسخ داد: رقم ۶۰۳ هزار تومان هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

وی البته این را هم گفت که در قانون مدیریت خدمات کشوری روش محاسبه عیدی کارمندان دولت مشخص است و می‌توانید با یک محاسبه ساده آن را به دست آورید.
به گزارش تسنیم، عیدی پایان سال کارگران مشمول قانون کار نیز از ۱٫۲ تا ۱٫۸ میلیون تومان است.

در صورت تصویب هیئت دولت و طبق روال سال های گذشته عیدی سال ۱۳۹۴ با حقوق بهمن ماه پرداخت خواهد شد و معلمام و فرهنگیان نیز همانند سایر کارکنان دولت عیدی خود را با حقوق بهمن ماه دریافت می کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۶ ب.ظ

دیدگاه