معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور :۲۸۰ هزار معلول مانده در نوبت مستمری از مرداد امسال به تدریج تا پایان سال در لیست مستمری قرار می گیرند

البرز گلستان جلسه شورای ادرای بهزیستی  با حضور دکتر نحوی نژاد-معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور،نمایندگان مردم  گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی دربهزیستی استان  برگزارشد.

در این نشست معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از همین ماه خبر داد.

دکتر نحوی نژاد گفت: این افزایش از محل حذف یارانه دهک های پردرآمد امکان پذیر شد.

وی به ۲۸۰ هزار معلول مانده در نوبت مستمری اشاره کرد و افزود: با گشایشی که صورت گرفته است، این افراد از مرداد امسال به تدریج تا پایان امسال در لیست مستمری قرار می گیرند.

وی گفت: طبق قانون، معلولانی که شغلی ندارند و معلولیت آنها شدید است، تا زمانی که شغل مناسب پیدا کنند، از حداقل دستمزد کارگری بهره مند می شوند.

به گفته آقای نحوی نژاد؛ این طرح از سال آینده، همه خانواده هایی که از معلولان با معلولیت شدید خود مراقبت می کنند را نیز در بر می گیرد.  

وی افزود: اکنون در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول زندگی می کنند.

درحاشیه این نشست با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور،معاون سیاسی- امنیتی استانداری ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، دو دستگاه “پاراواک” که به معلولان ضایعه نخاعی امکان ایستادن و قدم برداشتن می دهد، در بهزیستی گرگان و گنبدکاووس مستقر شد.

در ادامه همچنین، ساختمان جدید مرکز توانبخشی معلولان ذهنی کمتر از ۱۵ سال گرگان با توان بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

به گفته ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان؛ در این استان ۵۰ هزار و ۸۰ معلول داریم که ۵۵۰ نفر ازاین عزیزان ضایعه نخاعی می باشند

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

دیدگاه