رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از آخرین وضعیت بیمه ای و شرایط پوشش بیمه درمان خبرداد

 

خزینی: در حال حاضر حدود یک هزارو ۵۰۰نفر از جمعیت بیمه شدگان تحت پوشش بیماران خاص می باشد

به گزارش البرز گلستان رسول خزینی رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان در نشست خبری اظهار کرد: اولین قدم ورودی به سازمان بیمه سلامت از بیمه گری در آمد شروع می شود.

وی افزود: افراد جهت پوشش بیمه درمانی خودشان به اداره بیمه گری درآمد مراجعه نموده و درصورت احراز  شرایط بعنوان یک بیمه شده به جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت استان اضافه می شود.

خزینی در ادامه گفت:بیمه شدگان  سازمان در ۵ صندوق  بیمه ای  ارائه خدمات  خودشان را دریافت می کنند که شامل صندوق کارکنان دولت ، سایر اقشار ،روستاییان،سلامت همگانی و بیمه ایرانیان می باشند.

وی سپس گفت : در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان استان حدود یک ملیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش  بیمه در مان این سازمان قرار دارد

رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان در  خصوص اعلام نرخ حق بیمه درمان سال ۹۷ گفت: حق بیمه  کارکنان دولت همانند سال گذشته معادل ۷درصد حقوق و مزایای مشمول کسورات بازنشستگی از سوی هئیت محترم وزیران ابلاغ گردیده و حق بیمه افراد تبعی ۲  معادل ۴۴۰هزار ریال و مبلغ تبعی ۳ به میزان ۵۳۷۷۷۸ریال اعلام گردیده است.

وی افزود: کارکنان دولت خانم همانند سال گذشته در صورت تقاضا برای دریافت حق بیمه از طریق همسر کارمند خود که مشمول بیمه سلامت  باشد می بایست دفترچه خود را با وابستگی همسر دریافت نماید و در صورتیکه مستقلا متقاضی دریافت دفتر چه بیمه با وابستگی اصلی یا سرپرست باشد ملزم به پرداخت حق بیمه همانند همسر کارمند خود می باشد..

خزینی یاد اورشد:  افراد تحت پوشش  بیمه  درمان بیمه سلامت همگانی که به صورت رایگان در طی سالیان  گذشته بیمه  گردیده بودند از آبان ماه سال گذشته صرفا می توانند به مراکز در مانی و بیمارستان  های دولتی جهت دریافت خدمات  بیمه ای خود مراجعه کنند. و تنهاجهت دریافت خدمات دارویی خود در صورت  تجویز و مهمور شدن نسخ دارویی توسط پزشک مراکز دولتی می توانند از داروخانه های خصوصی نیز دزیافت خدمات کنند.

وی افزود: در صورتی که متقاضیان بیمه  درمان در خواست بهره مندی از کلیه مراکز طرف قرار داد اعم از دولتی  و خصوصی  باشند این افراد می توانند با پرداخت ۵۰درصد حق بیمه مصوب  بعنوان سهم مشارکت در پرداخت حق بیمه، خود و افراد تحت تکفل  را تحت پوشش بیمه درمان ایرانیان قرار دهند. نرخ حق بیمه درمان ایرانیان در سال جاری معادل ۲۶۵هزار تومان به ازای هر نفر بوده که در قبال پرداخت این حق بیمه افراد دفترچه  بیمه درمانی با اعتباریکسال دریافت نموده و می توانند از زمان دریافت دفترچه خدمات بیمه  ای خود را طبق ضوابط سازمان دریافت نمایند

خزینی در خصوص بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی و تعهد هزینه های بیمه شدگان  این صندوق گفت: منبعد تاریخ شروع بیمه در دفاتر بیمه سلامت همگانی ملاک شروع ارائه  خدمات  بستری و خسارت متفرقه از زمان شروع بیمه بوده و هزینه های قبل از تاریخ شرو ع بیمه در تعهد سازمان نمی باشد.

رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان در ادامه در خصوص بیمه درمان اتباع خارجه گفت:   کلیه اتباع خارجی  که دارای کارت آمایش شناسایی شده توسط دفتر امور اتباع استانداری بوده و اطلاعات آنان در سامانه امید این سازمان بار گزاری گردیده در سه گروه آسیب پذیر ،بیماران خاص و غیر آسیب پذیر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر در استان تحت پوشش این نوع  بیمه درمان  قرار گرفته‌اند .

وی در باره بیمه سلامت روستاییان  اشاره کرد: این بیمه شدگان جهت دریافت خدمات بیمه ای خود می توانند به مراکز و بیمارستانها ی دولتی و دانشگاهی در قالب نظام ارجاع مراجعه و خدمات  درمانی  خود را  دریافت نمایند که در حال حاضر جمعیت حدود ۹۰۰هزار نفر تحت پوشش این صندوق بیمه ای در استان قرار دارد.

خزینی در خصوص بحث درمان بیماران خاص تاکید کرد:  این سازمان  بیماران خاص را که شامل بیماران هموفیلی ،تالاسمی ،دیالیزی ،پیوند کلیه و ام اس را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمان  قرار داده و در حال حاضر حدود یک هزارو ۵۰۰نفر از جمعیت بیمه شدگان تحت پوشش بیماران خاص می باشد.

تهیه خبر مسلم افتخاری

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۷ ق.ظ

دیدگاه