باحضور ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارگلستان وفرماندار گمیشان برگزارشد، اولین جلسه برنامه ریزی تدوین راهبردی عملیاتی توسعه پایدار گمیشان

البرز گلستان/اولین جلسه برنامه ریزی تدوین راهبردی-عملیاتی توسعه پایدار گمیشان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار وبا حضور فرماندار گمیشان و برخی از مدیران و معاونین ادارات کل استان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ “محمود ربیعی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تاکید بر تهیه سند جامع توسعه شهرستان گمیشان در کوتاه ترین زمان ممکن بیان داشت: سند جامع توسعه شهرستان گمیشان باید در کمترین زمان ممکن توسط دستگاه های اجرایی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شود.

وی اضافه کرد: سند توسعه شهرستان گمیشان باید با رویکردهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه پایدار روستاها تهیه و تدوین شود.

ربیعی شیلات را اولویت اول توسعه گمیشان برشمردو گفت: حوزه شیلات و میگوی گمیشان مولفه های اصلی طرح های مهم اقتصاد مقاومتی را شامل می باشد.

معاون هماهنگی و توسعه منابع استاندار خاطر نشان کرد: کشاورزی، گردشگری، سواحل آرام و ماسه ای و استفاده از تسهیلات ویژه اشتغالزایی دولت در مناطق مرزی و محروم و روستایی از دیگر ظرفیت هایی است که هر یک از دستگاه های متولی باید آنها را در نظر بگیرند.

“امیرشیر توماج” فرماندار گمیشان نیز در این جلسه گفت: چهار بانده کردن مسیر گمیش تپه به بندرترکمن، زهکشی اراضی کشاورزی سطح شهرستان، احداث بیمارستان، شیلات(توسعه میگو و طرح پرورش ماهیان خاویاری)، دیوار دفاعی قزل آلان، ساحل آرام و ماسه ای چارقلی و توماجلر چارقلی، بندر سبز تجاری و ناحیه صنعتی تخصی شیلات از برنامه های اولویت دار توسعه ای شهرستان می باشد.

توماج افزود: تمرکز هر یک از دستگاه های اجرایی استان بر اولویت های مشخص شده می تواند زمینه دست یابی به برنامه توسعه پایدار گمیشان را تسهیل کند.

در این جلسه هر یک از دستگاه های اجرایی استان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های پیش بینی توسعه ای خود را در حوزه شهرستان گمیشان ارائه داند.

پیرو درخواست وزارت کشور از هیات دولت شهرستان گمیشان از استان گلستان در لیست تهیه برنامه راهبردی – عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد روستایی کشور با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است این برنامه مهم با هدف رونق تولید و ایجاد بسترهای اشتغالزایی و کارآفرینی روستایی، پایداری و ماندگاری جمعیت سکونتگاه های روستایی، افزایش بهره وری و اثربخشی در فعالیت های اقتصاد روستایی، تنوع بخشی به فعالیت ها در اقتصاد روستایی و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی و معیشتی می باشد.

تهیه خبر از حسین مصدق

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه