آشنایی با هنرمندان شعبده بازمطرح ایران(این قسمت امیرحسین سلیمی ملقب به کیان مجیک)

  • شعبده باز به کسی گفته می شود که راز این کار ها را می داند و با اسفاده از آن ها باعث شگفتی تماشاچیان می شود

  • البرز گلستان، یکی از هنر های مفرح و شادی بخش  که  همزمان هیجان جاذبی به همراه دارد علم شعبده بازی می باشد ،شعبده بازی-یک نوع هنر و علم هست که توسط یک فرد که تسلط کامل به روش شعبده بازی دارد و دارای سرعت عمل بالایی هست انجام می گیرد که به او شعبده باز می گویند. هنر شعبده بازی هنری ظریف و بی کران می باشد که شامل علوم : فیزیک،شیمی،ریاضی است،و حقه، سرعت دست و پنهان کاری توسط وسیله و دست در هنر شعبده بازی نقش دارند. شعبده بازی مانند هنرهای دیگر شامل ، نقاشی ، خوانندگی ، طراحی و …یک هنر کامل و بی کران می باشد.

شعبده بازی از وقتی که بشر دست راست و چپ خود را شناخت،وجود داشته و شعبده بازان قدیم به علت پنهان کاری بسیار به جادوگر معروف بودند و به دلیل اینکه راز های خود را افشا نمی کردند،دیگران آن را نیرو می دانستند.

شعبده باز به کسی گفته می شود که راز این کار ها را می داند و با اسفاده از آن ها باعث شگفتی تماشاچیان می شود.شعبده بازان بسیاری در جهان وجود دارند.که تعداد این هنرمندان شعبده باز به بیش از ۱ میلیون می رسد.

هنر شعبده بازی هیچ محدودیتی ندارد و هر کسی در هر سن و وضعیتی میتواند یک شعبده باز باشد.

بهروز کریمی ملقب به پریستو و پدر شعبده بازی ایران. هنرمند سرشناس. شعبده‌باز، هیپنوتیزور، بازیگر، عروسک گردان و استند آپ کمدی ایرانی است.

یکی از بزرگترین افتخارات بهروز کریمی، به‌دست آوردن رتبه دوم جهانی در رشته کمدی شعبده است که در سال ۱۳۷۰ تحت عنوان فستیوال شعبده بازان جهان، در سوئیس و با حضور شعبده بازان بزرگی همچون دیوید کاپرفیلد برگزار شد.

بهروز کریمی علاوه بر پنج جلد کتاب آموزش شعبده بازی جهت استفاده هنرجویان خود، برای اولین بار کتاب رازهای هودینی را به فارسی ترجمه کرد.. نکته مهم آنکه هنرجویان شعبده باز وی از سراسر ایران که اکنون برای خود استاد تردستی و شعبده بازی شده‌اند روز ۲ فروردین که مصادف با زاد روز تولد ایشان است را روز شعبده بازان ایران می‌نامند و به هم دیگر تبریک می‌گویند.

استاد کریمی در این مدت جهت بقای این علم ارزنده بدنبال کشف استعدادهای که در این زمینه می توانند بلوغ کاری خود را به عرصه نمایش بگذارند بوده است و سعی در گردهم آوری این هنر مندان در نقاط مختلف کشور  داشته است و  جهت هم اندیشی و برگزاری در برپایی  جشنواره های مختلف  نیز شرکت داشته اند که در سال ۹۶ جشنواره ستاره های صحنه کشور در استان کرمان شهر ستان زرند نیروهای را در آنجا جمع آوری کرده و در یک بخش از مسابقه بنام نمایش  مهیج به داوری نیز پرداخته  است.

افرادی که در این جایگاه بعنوان استعدادهای هنری علم شعبده بازی معرفی می گردند بر اساس معرفی استاد کریمی انجام می گردد تا مردم ایران زمین آرشیوی از این هنرمندان شعبده باز در کشور داشته باشند.

در دوره  قبل  بیوگرافی  استاد بهروز کریمی بعنوان پدر شعبده ایران و امیرعلی افتخاری نفر سوم جشنواره ستاره های صحنه  انجام  شده است و در این بخش به معرفی امیرحسین سلیمی یکی از شعبده بازان جوان و دارای آتیه ایران میپردازیم.

بیوگرافی امیرحسین سلیمی ملقب به کیان مجیک

امیرحسین سلیمی ملقب به نام هنریه کیان مجیک متولد ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران میباشد او در سن ۱۰ سالگی با شعبده بازی به صورت کاملا جالب آشنا شد : (( یک روز به همراه پدرم در بازار بزرگ تهران در حال تماشای مغازه ها بودیم به پدرم گفتم من دنبال یه جنسه خاصی هستم که بتونم با اون درآمد زایی کنم و روی پای خودم وایسم که با محصولات شعبده بازی آشنا شدم و چند تا آیتم نیز خریداری کردم و اول با اون آیتم ها شروع به تمرین کردم و بعد آنهارو فروختم و به دلیل علاقه ی شدیدی که به این هنر زیبا داشتم به این رشته زیبا و دوست داشتنی وارد شدم .))
آشنا شدن آقای سلیمی با هنر شعبده بازی به صورت حرفه ای ((با کمک های پدر و مادر عزیزم با استاد عزیزم حسین امینی پور با نام هنری تورا مجیک که الان در بانکوک فعالیت دارد و داور مسابقات بین المللی نیز میباشد آشنا شدم و از آن پس فعالیت خودم رو با استاد عزیزم شروع کردم و از سال ۱۳۸۹ وارد تیم هنری تورا مجیک شدم و به دلیل تمرین های فراوان دیری نگذشت که به عضو انجمن شعبده بازان بین الملل ims و انجمن هنر های سرگرمی و نمایشی درآ مدم و در همین حال که آموزش میدیدم به فروش و پخش آیتم های شعبده بازی و شوخی در ایران نیز میپرداختم از آنجا شد که با وسایل های حرفه ای و بزرگ شعبده بازی توسطاستاد عزیزم آشنا شدم و به سراغ شاخه ی زیبای (stage) که همان اجرای های صحنه ای میباشد وارد شدم و کم کم تمرین های خودم را افزایش دادم و با دستیار خودم محمد کاملا هماهنگ شده بودم ))
در حال حاضر کیان مجیک در انواع همایش ها و جنگ های شادی در استان البرز و تهران و آموزش و پرورش استان البرز ارگان ها و سازمان ها از جمله کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و خیریه ها و دانشگاه ها و … به اجرا میپردازد همچنین علاوه بر این هنر زیبا مشغول به تحصیل در رشته ی مهندسی کامپیوتر it نیز میباشد.

خبر امیرعلی  افتخاری عضو انجمن شعبده بازان بین المللی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۵:۰۵ ب.ظ

دیدگاه