دکتر هاشمی استاندار گلستان در همایش شوراهای اسلامی استان ازکمک بلاعوض ۲۰۴ میلیارد تومانی دولت در سال گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبرداد

البرز گلستان/استاندار گلستان با بیان اینکه حدود هفت هزار نفر در شوراهای اسلامی و شهرداری‌ های استان گلستان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: دولت در سال گذشته  ۲۰۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان داشته است.
دکتر سید مناف هاشمی  در همایش شوراهای اسلامی گلستان که آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و هزارجریبی ،غراوی و قره خانی نمایندگاه مردم استان در مجلس حضور داشتند،اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برخی شهرهای استان که هنوز شهرداران آنها انتخاب نشده با همکاری و همراهی شوراها شهرداران قابلی را انتخاب نمایند وهمچنین دهیاران و شورائیان روستایی نیز منابع را تنها صرف آبادانی روستا نمایند.
استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ اقتصادی رتبه بیست و دوم کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در ۶ ماه اخیر انجام شد، استان در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در رتبه پنجم کشور قرار گرفت و امسال هدف گذاری هزار میلیارد تومانی در این بخش داریم.
دکتر هاشمی گفت:  رشد ۵۰ درصدی اشتغال در سال ۹۷ یکی از اهداف اصلی ماست و امیدوارم آینده خوبی برای استان گلستان رقم بخورد.
وی شورا را مظهر مشارکت و حاکمیت مردم دانست و  اظهار کرد: شوراها وظیفه رهبری و نظارت بر امور محلی را دارند و وظیفه هدایت حق الناس در وجه عمومی را دارند.
استاندار گلستان رونق گردشگری در نوروز امسال را مناسب دانست و گفت: در نوروز امسال شاهد رشد ۸۴ درصدی بازدید مسافران از اماکن دیدنی استان گلستان بودیم و در بخش اقامت مسافران نوروزی هم رشد ۶۱ درصدی داشته است.
دکتر هاشمی به طرح های اساسی در استان اشاره کرد و گفت: تسریع در اجرای پروژه های سدنرماب مینودشت ، برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرگان – گرمسار ، احداث بندر خشک اینچه برون ،گردشگری آشوراده و  دیگر پروژه های عمرانی استان را بطور جدی پیگیر هستیم.
وی افزود: پروژه جزیره آشوراده با مجوز دولت همراه شده و در حوزه پسماند شهر گرگان هم اقدام بی نظیری برای تبدیل به پارک شکل گرفته است و در حوزه بازیافت هم باید این کار از مبدا انجام شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه محور توسعه استان کشاورزی بوده، اظهار کرد: اکنون حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و تجارت هم برای توسعه استان  برنامه ریزی شده است.
دکتر هاشمی در پایان به تولید میگو در استان گلستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تن تولید میگو در استان داریم که این رقم در سال جاری به سه هزار تن خواهد رسید.
همچنین در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تبریک نیمه شعبان و روز شورا تصریح کرد: شوراها از ظرفیت خوب و  موقعیتی که در اختیار دارند برای توسعه استان تلاش کنند.
آیت ا…نورمفیدی به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد که اختلاف نظرها را کنار گذاشته و با همه توان برای پیشرفت، توسعه و اعتلاء کشور گام بردارید.
امام جمعه گرگان در بخشی از سخنان خود  از اقدام استاندار گلستان در ایجاد پارک پسماند در این شهر قدردانی کرد و افزود: وجود زباله در تپه حاشیه شهر گرگان معضلی بود که ساکنان آن را رنج می داد و ایجاد پارک در این منطقه در مدت زمان اندک، اقدام بزرگی است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که باید پارکی هم برای بانوان احداث شود، افزود: مردم خدمتگزاران را با کار نیک می شناسند که خدمت به مردم بهترین عبادت و عمل صالح است.
در مراسم ۹ اردیبهشت روز شورا  تعدادی از شورائیان منتخب  دغدغه های خود را با استاندار گلستان و دیگر مدیران حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه