همایش “پیامبر رحمت منادی وحدت در بندر ترکمن با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت هفته وحدت و جهت گرامیداشت این ایام همایشی با حضور علمای اهل سنت و شیعه ائمه جمعه غرب گلستان و با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و فرمانداران غرب گلستان در مسجد جامع شهرستان بندر ترکمن برگزار گردید . در این همایش که عده زیادی از شهرهای غرب گلستان حضور داشته اند حضور جوانان شهرهای غرب گلستان و سخنرانی یکی از نمایندگان جوان غرب گلستان چالب توجه بوده است .
در این همایش امام جمعه بندر ترکمن خیر مقدم گوئی را به عهده داشته است و همچنین یکی از جوانان ترکمن به نمایندگی از بقیه جوانان سخنان و خواسته های جوانان را بیان نمودند
در پایان این همایش آیت الله نورمفیدی نمایند ولی فقیه در استان گلستان سخنانی ایراد نمودند وی در این همایش اظهار داشت: امروز هر یک از فرق و مذاهب اسلامی پیروان زیادی دارند و نمی توان این واقعیت را هم نادیده گرفت و بر این اساس وحدت و همبستگی مسلمانان شکل عینی و واقعی پیدا می کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در قرآن و روایت های دینی همواره بر وحدت میان مسلمانان تأکید فراوان شده است، گفت: دوری از تفرقه و اختلاف مهم ترین سفارش معصومین(ع) بوده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز بر امت اسلامی تکلیف است که از دستورهای ارزشمند دین مبین اسلام در خصوص دوری از تفرقه و نزاع پیروی کنند، اضافه کرد: تنها شعار وحدت دادن خوب نیست، بلکه باید در عمل شاهد وحدت عملی میان امت اسلام باشیم.

آیت الله نورمفیدی با تأکید براینکه تفرقه و اختلاف باید ریشه ای حل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز هم برخی گرفتار مشکل هستند که باید به سیره پیامبر گرامی اسلام مراجعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با یادآوری اینکه امت اسلامی باید در راه و روش پیامبرگرامی (ص) و اهل بیت رسول خدا حرکت کنند، تصریح کرد: راهی که ائمه عمل کرده اند را بپذیریم که این راه خدا، قرآن و عقلای اسلامی است.

امام جمعه گرگان در ادامه تاکید کرد: کسانی که بدون درک شرایط جهان اسلام آتش اختلاف و تفرقه را شعله ور می کنند باید فردای قیامت پاسخگوی این اعمال باشند و بدانند که راه مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام حفظ وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله نورمفیدی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) منادی وحدت، رحمت و مهربانی بودند.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امروز برخی ها درست برعکس مهربانی ها و رحمت رسول الله(ص) عمل می کنند و با حمایت از رژیم صهیونیستی، در فلسطین حتی به کودکان شیرخواره هم رحم نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به وحدت مسلمانان از نظر قرآن نیز پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده و بر این اساس ریشه وحدت خود خدا است.

همایش بزرگ ˈپیامبر رحمت منادی وحدتˈ با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان، مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم منطقه در بندرترکمن برگزار شد.

نظیر این مراسم و آیین های جشن طی هفته جاری در نقاط مختلف استان گلستان برگزار و امروز نیز همزمان با میلاد رسول مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان ادامه دارد.در پایان این مراسم به جوانان برتر غرب استان جوائزی اهدا شده است .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۳ ب.ظ

دیدگاه