سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راهور استان گلستان خبرداد:روزهای شنبه و یکشنبه و چهار شنبه با ۴۶ درصد بیشترین روزهای وقوع تصادف در استان

البرز گلستان/ سرهنگ ایوب شرافتی رئیس پلیس راهور استان گلستان امروز در نشستی در ۶ماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر متوفی ۱۲درصد و مجروحین ۴ درصد کاهش خبرداده است.

وی در تعداد متوفیان ۴شهر ستان رامیان و گرگان و آزاد شهر و مینودشت را دارای بالاترین تصادفات فوتی ودر سایر شهرستانها دارای کاهش اعلام کرد.

سرهنگ شرافتی در باره مهمترین علت تصادفات در ۶ماهه سال ۹۶ اظهار کرد: عدم توجه به جلو ۳۳درصد و عدم رعایت حق تقدم ۳۱درصد و سایر ۳۶درصد از مهمترین عوامل تصادف در این مدت بوده است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان همچنین نسبت جانباختگان و مجروح در سطح استان گفت: ۸۶ درصد از متوفیان عابر پیاده و موتور سوار بوده اند که ۳۶ درصد آن عابر پیاده و ۵۰درصد آن موتور سوار  و وضعیت مجروحین نیز ۵۶درصد از موتور سواران و ۲۷درصد آن از عابذین پیاده رو بوده اند.

وی همچنین ۱۷ درصد از رانندگان مقصر را فاقد گواهینامه و ۸۳درصد از رانندگان را دارای گواهینامه اعلام کرد.

سرهنگ شرافتی  در باره سنین رانندگانی که در این مقصر بوده اند را ۷۹ درصد را از سن ۱۵ الی ۴۵سال بیان کرد.

رئیس پلیس راهور استان گلستان روزهای شنبه و یکشنبه و چهار شنبه را با ۴۶ درصد بیشترین روزهای وقوع تصادف در استان اعلام کرد.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

دیدگاه