عامری رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان: عملیات داعش در ایران با هدف «دموکراسی زدایی» بود

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان:
عملیات داعش در ایران با هدف «دموکراسی زدایی» بود

البرز گلستان/?به گزارش روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری، در بخش سوم توضیحات خود درباره حمله تروریستی به ایران در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار گزارشی نوشت حملات تروریستی روز چهارشنبه در ایران و نحوه واکنش جهانی به این حادثه، دورویی دونالد ترامپ و متحدانش را در ادعای مبارزه با تروریسم به نمایش گذاشت.

?وی افزود: ترامپ و کاخ سفید با سکوتی طولانی پس از این حادثه نسبت به آن واکنش نشان داد و این در حالی بود که وزارت امور خارجه آمریکا پیش از واکنش ترامپ در بیانیه ای روتین و کوتاه، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

?حجت الاسلام عامری اظهار کرد: به نوشته واشنگتن پست واکنش ترامپ و توییت او در واکنش به حادثه تروریستی در ایران به هیچ وجه مناسب نبود و از بسیاری جهات از استانداردهای دستگاه دیپلماسی آمریکا در موارد مشابه سابق عدول کرده است.

?وی تصریح کرد: واشنگتن پست به ترامپ یادآوری کرده که مقامات ایران با وجود موضع ضد آمریکایی و الصاق برچسب «شیطان بزرگ» به این کشور، در موارد انجام حملات تروریستی در آمریکا بدون اشاره به سابقه خصومت دو کشور، حوادث تروریستی را محکوم کرده اند که نمونه آنها محکومیت حادثه سال گذشته در شهر اورلاندو آمریکا و یا محکومت فوری حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر بسیار جلوتر و پیش از بسیاری از متحدان آمریکا بوده است. حتی بسیاری از مردم تهران در همان شب حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر با تجمع در میادین این شهر به یاد قربانیان شمع روشن کردند.

?رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: به نوشته این روزنامه آمریکایی مقامات ایران در پیام های محکومیت حوادث تروریستی در آمریکا هیچ اشاره به این نکته نکرده اند که شیطان بزرگ آنچه خود کِشته را درو می کند در حالی که ترامپ در پیام توییتری خود با نیش و کنایه برخورد کرده است.

?وی با اشاره به اینکه تروریست ها چه چیزی را مورد هدف قرار داده اند، افزود: این پرسش با توجه به ماهیت نظامی که آماج تهاجم تروریستی قرار گرفته و با توجه به جنبه نمادین اهداف تروریستی پاسخ روشن تری می یابد. سخنان امام خمینی (ره) در خصوص ترور شهید مطهری به خوبی بیانگر درکی است که در مقطع مذکور از ماهیت دموکراتیک نظام در ذهن بنیان گذار آن وجود داشت.

?وی اظهار کرد: امام می فرماید «دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می‌کشید، بر این است که منطق ندارید اگر منطق داشتید که صحبت و مباحثه می‌کردید لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است در حالی که منطق اسلام ترور را باطل می‌داند.»

?حجت الاسلام عامری تصریح کرد: ضرورت مبارزه با دموکراسی از دید یکی از گروه های تکفیری چندان برجسته است که حتی شعار «الدیمقراطیه شرک» «دموکراسی شرک است» را به شکل تابلو و پوستر در آورده است.

?وی گفت: بازی زبانی و واژگانی با کلمه های «مشارکت» و «شرک» امروزه به شکلی دیگر توسط داعش بازتولید می شود و به این ترتیب مشارکت سیاسی به شکل یک امر «ضد توحید» و «شرک آلود» بازنمایی در معرض طرد و تهاجم قرار می گیرد.

?رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان افزود: با در نظر گرفتن درک انحرافی گروه های تکفیری و تروریستی از مفهوم «توحید» به راحتی می توان فهمید که تهاجم تروریستی اخیر به مجلس به مثابه نماد دموکراسی و حرم بنیان گذار مردم سالاری دینی چه چیزی را نشانه گرفته است. زمان بندی این عملیات تروریستی در ایامی که در پیامد انتخابات اخیر، مردم سالاری دینی ایران به شکل یک الگوی درخشان در معرض رویت مردمان مظلوم و جنگ زده منطقه قرار گرفته تصادفی نیست.

?وی اظهار کرد: تجربه ترورهای مجاهدین خلق در دهه ۶۰ نشان می دهد که آلوده کردن فضای سیاسی و «محیط زدایی از دموکراسی» و ایجاد محیط علمیاتی مساعد و مناسب برای عبور از دموکراسی، در قلب این قبیل عملیات تروریستی قرار دارد.

?حجت الاسلام عامری تصریح کرد: تروریست ها در آن ایام فقط مطهری ها وبهشتی ها را از ما نگرفتند، در سایه شوم جنایات آنان برخی فرصت را برای به محاق سپردن بهار آزادی و بهار مناظره ها مغتنم شمردند.

http://yon.ir/KkHaU
?????
? @ejna_gol

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ ب.ظ

دیدگاه