جعفری ئیس شوراهای حل اختلاف گلستان ازسرکشی تمام شعب شورای حل اختلاف گلستان در سال۹۵ خبرداد

البرز گلستان/احمد جعفری ئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با اشاره به سرکشی از همه شعب شورای حل اختلاف دست کم دو بار در  سال ۹۵ ، گفت : در این سرکشی ها  از نزدیک ، نحوه رسیدگی پرونده های ورودی به این شعب را بررسی و عملکرد اعضا را ارزیابی کردیم

جعفری با تاکید بر این که در این دیدارها فقط به بازرسی اکتفا نمی کنیم افزود: تیم بازرسی متشکل از کارشناسانی است که در صورت نیاز ، آموزش های مورد نیاز را نیز ، به اعضا ارائه می کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: بررسی کمبود ها و امکانات مورد نیاز هر یک از شعب ، گفت و گوی رو در رو با اعضا که به نوعی نماینده ی دستگاه قضا در دورترین نقاط استان نیز هستند از دیگر اهداف این بازرسی ها بود.

احمد جعفری افزود: تلاش کردیم در این بازرسی ها،موانع و مشکلات موجود بر سر راه رسیدگی صحیح و سریع پرونده در شعب را بررسی و راهکارهای رفع آن را با استفاده از پتانسیل های موجود در هر شهرستان، ارائه کنیم.

جعفری با بیان این که به قانون مداری شورای حل اختلاف افتخار می کنیم افزود: تلاش و فعالیت اعضای شورا به گونه ای است که امروز شاهد رضایت نسبی مردم از این نهاد هستیم.

وی با تاکید بر این که ما با مجموعه ی کارآمد ، متخصص و توانمند در شوراها سر و کار داریم ادامه داد : شورای حل اختلاف با جلوگیری از  ورود حجم زیادی از پرونده ها به محاکم ، فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده های پیچیده فراهم کرده است.

جعفری در ادامه ی سخنان خود به کمبود قاضی در شعب شورا نیز اشاره کرد و گفت: هر چند با حضور ۶۴ قاضی که به صورت پاره وقت با شورای حل اختلاف همکاری می کنند تا حدودی این کمبود را  جبران کرده ایم اما امیدواریم امسال،  قضات مورد نیاز به صورت تمام وقت در همه ی حوزه های قضایی ، مستقر شوند.

هم اکنون  ۱۰۳ شعبه شورای حل اختلاف در شهرها و ۳۵شعبه شورای حل اختلاف در روستاهای استان فعال است.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

دیدگاه