مهندس حسینی مدیرکل گمرکات استان گلستان:با نصب سامانه جامع گمرکی زمان ترخیص کالا از ۲۶ روز به سه روز کاهش یافته است

البرز گلستان/مهندس سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرکات استان گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به مناسبت ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرگ که در پایانه مرزی اینچه برون برگزار شد،اظهار کرد:گمرکات ا اشتغال زائی و ترذذ نزائی دارد.

وی گفت :گمرکات استان گلستان همانند سایر گمرکات کشور محل ارائه خدمات به تجار و بازرگانان  هر  استانی است.

حسینی افزود: گمرک اینچه برون فضای مناسبی را برای فعالیت تجار و بازرگانان فراهم کرده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به آمار صادرات سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۴ صادرات گلستان حدود ۲۱۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۱۱۴ دلار بوده و این آمار با ۲۸ درصد کاهش به ۱۵۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۹۱ دلار در ۱۰ ماهه سال ۹۵ رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴، ۲۵ میلیارد و ۳۳۵ هزارو ۶۸۵دلار واردات داشته ایم که این رقم با ۱۹ درصد کاهش به ۲۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۵۱ دلار واردات رسیده است.

حسینی از افزایش درآمد ۳۸ درصدی گمرک گلستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۴، میزان درآمد استان گلستان ۵۱ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۷۲ دلار بوده و این رقم در سال ۹۵ به ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۸۹ ریال رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت : بالای ۵۰ درصد واردات و صادرات از طریق ریل انجام می شود، ودر بحث اشتغال زائی  روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر تردد کارگری برای اشتغال دارند. و رود وخروج کامیونها روزانه به ۱۵۰عدد می رسد.

حسینی سپس در باره نصب سامانه گمرکی گفت: با نصب سامانه جامع گمرکی در زمان و همچنین هزینه ورود و خروج کالا کاهش داشته ایم به طوری که زمان ترخیص کالا از ۲۶ روز به سه روز کاهش یافته است.

وی  در رابطه با ده قلم مهم کالاهای صادر شده  از مرکز استان گفت: پنیر، رب گوجه فرنگی، خوراک آماده طیور، گوشت مرغ منجمد، قطعات لوله، میله گرد، ید، خانه و شبر طعم دار، دوغ، سیمان و گل و گیاه بیشترین اقلام صادر شده به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقزستان و عراق بوده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان بیشترین  اقلام وارداتی راشامل کلر پتاسیم، برنج، ماشین آلات خط تولید، جو، ماشین لباسشویی، روغن ذرت، اجزا و قطعات ال ای دی، قسمتی از دستگاه های بسته بندی، روغن پایه و گندم  نام برد.

مهندس سید ابراهیم حسینی  در رابطه با حجم صادرات و واردات گفت: حجم صادرات ۲۶۲ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۴۶ کیلوگرم بوده و این رقم در بخش واردات ۲۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲ کیلوگرم بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه