پیشقدم رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان خواستار تشکیل کارگروه مشترک منطقه‎ای با استان‎های سمنان و مازندران در حوزه آبخیزداری برای استان شد

البرز گلستان/ در جلسه شورای برنامه ریزی استان، پیشقدم رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید کارگروه مشترک منطقه‎ای با استان‎های سمنان و مازندران در حوزه آبخیزداری برای استان گلستان تشکیل شود.

حسین پیشقدم تصریح کرد: دستگاه‎های اجرائی برای تهیه برش بخشی سند آمایش استان باید اقدام می‎کردند و تعدادی از دستگاه‎های اجرایی تاکنون فایل مورد نظر را دریافت کردند و نسبت به این مهم اقداماتی داشتند.

وی با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی باید در اسناد کوتاه مدت، میان‎مدت و بلند مدت براساس سند آمایش اقدام کنند، افزود: سند آمایش بخش‎های مختلف را به وزارتخانه‎ها ارسال کردیم و نظرات دستگاه‎های استان باید به وزارتخانه انتقال داده شود تا انتظارات استان عقب نیفتد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با بیان اینکه جلسات کارگروه برنامه‎ریزی استان براساس دستورالعمل اقدام شود، گفت: مدیریت آبخیزداری یک موضوع آگاهانه است و بر امنیت غذایی، کاهش فقر، آلودگی‎های محیط‌زیستی و توسعه استان و کشور تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: در استان گلستان ۹۲ محصول زارعی تولید می‎شود و با وجود مشکل آب و خاک استان گلستان یکی از استان‌هائی است که در امنیت غذایی کشور نقش دارد و موضوع آبخیزداری از اهمیت دو چندانی در این استان برخوردار است.

حسین پیشقدم اظهار کرد: به همت مدیریت ارشد استان، سند ۱۴۰۴ را در استان تهیه کردیم و می‎توانیم بگوییم با دنبال کردن این سند و سند آمایش استان در جهت بهره‎وری بیشتر حوزه‎های آبخیزداری می‎توان گام برداشت.

وی گفت: مدیریت جامع آبخیز مختص یک استان و منطقه نیست و همین که اسم جامع‌نگری آمده باید نگاه را گسترش داد.

لازم به ذکر است در شورای برنامه ریزی امروز(۴ دی ) دکتر هوشنگ جزئی مشاور فنی کمیته اجرایی مدیریت آبخیزداری کشور، گزارشی از مدیریت جامع آبخیرداری در کشور و دکتر عبدالرسول سلمان ماهینی عضوهیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گزارشی از سند آمایش سرزمینی استان ارائه کردند و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است در این جلسه شورای برنامه ریزی استان سند آمایش سرزمین گلستان در ۳۵ جلد به تصویب رسید.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۸ ب.ظ

دیدگاه