مهندس ربیعی معاون استاندارگلستان : مسئولان خودشان باید پای مذاکره با خانه مطبوعات برای تکریم اصحاب رسانه وبرگزاری هرچه باشکوهتر روزخبرنگارحضور یابند

البرز گلستان/ ربیعی  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان امروز در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار کرد: اگر مسئولان و متولیان استان گلستان اهمیت و جایگاه رسانه را بدانند باید برای تکریم اصحاب رسانه و خبرنگاران زحمتکش، خودشان پای مذاکره با خانه مطبوعات برای برگزاری هرچه باشکوهتر حضور یابند درغیراینصورت امسال مراسم روز خبرنگار را برگزار نکنید.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات پرحاشیه روز خبرنگار در سال‎های متوالی در استان گلستان تصریح کرد: چرا باید برای قدردانی از قشر فرهیخته رسانه، کارت هدیه بدهند اما تا چند ماه آن را شارژ نکنند، چرا باید عده‎ای از مسئولان برای تکریم جایگاه رسانه، سر آنها را با دادن ناهار گرم کنند که البته این آسیب‎ها در تمام دوره‎ها بوده و منحصر به دولت اصولگرا یا اصلاح‎طلب نیست.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با تاکید بر اینکه مسئولان باید با خانه مطبوعات پای میز مذاکره بیایند بر لزوم طراحی سیستم جدیدی در این راستا تاکید کرد و افزود: رسانه باید خود را مجهز به آموزش، دانش فنی، ارتقاء اطلاعات عمومی و بازاریابی مطبوعاتی کند.

ربیعی تعامل و همکاری را مولفه اساسی در پیشبرد اهداف برشمرد و در خصوص مشکلات حوزه رسانه گفت: آن دسته از مشکلات اصحاب رسانه که در استان قابل حل است پیگیری خواهیم کرد با توجه به اینکه به حوزه رسانه خیلی علاقمند هستم، تا جائیکه لازم باشد موضوعات و مشکلات مربوط به اصحاب رسانه را در تهران نیز پیگیری می‎کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیان اهمیت و جایگاه رسانه بیش از حد در جامعه اشباع شده است، افزود: سختی کار اهالی مطبوعات و رسانه بر هیچ‎کس پوشیده نیست، اما سوال بنده این است که چرا بعد از گذشت ۱۰ یا ۱۵ سال همچنان مطالبات این قشر برطرف نشده و در طول سال‎ها همچنان تکرار می‎شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ادامه داد: شاید یک دلیل عدم تحقق مطالبات خبرنگاران این باشد که چندین موضوع مثلا ۱۰ مشکل این حوزه با مدیران حرفه‎ای‎تر مطرح می‎شود و آنها قول مساعد می‎دهند و در نهایت طرح مسئله به نتیجه مثبتی ختم نمی‎شود لذا باید یک مدل جدید ارائه کرد.

ربیعی گفت: اطلاع‎رسانی در دنیا دچار تغییرات شده است ۱۵ سال پیش موضوع دهکده جهانی مطرح شد که شاید این موضوع برای ما خیلی قابل لمس نبود ولی به مرور زمان از دهکده جهانی گذشته و محله جهانی مطرح است و آنقدر سرعت تبادل اخبار زیاد شده که تغییرات به شدت خود را حاکم می‎کند.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات نانوشته جای پای خود را به جای مطبوعات نوشته محکم کنند، افزود: ورود سایت‎های مجازی باعث هدایت جامعه در جریان‎سازی و خط‎دهی سیاسی، فکری و اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان بر لزوم بازنگری در رویکرد در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: اگر شرایط به نفع رسانه نیست باید به سمت تخصصی‎تر شدن پیش بروند و در بین جامعه تاثیرگذاری کنند تا بتوانند در این راستا سهم داشته باشند.

ربیعی بیان کرد: مطبوعات زمانی می‎توانند نقش‎آفرین و تاثیرگذار بودند که مردم این تغییرات را لمس کردند لذا برای ادامه حیات رسانه باید این نقش‎آفرینی تقویت شود.

photo_2016-06-01_19-17-02

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه