یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است باید توازن مالی بین دریافت و پرداخت صندوق‌های بازنشستگی پیدا شود.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است باید توازن مالی بین دریافت و پرداخت صندوق‌های بازنشستگی پیدا شود.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای در کشور گفت: صندوق‌های بیمه‌ای از جمله صندوق‌های بازنشستگی که جزء آن‌ها است از نظر روند دریافتی و هزینه‌ها وضعیت مناسبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از هم اکنون برای آینده باید تدابیری اندیشیده شود که مشکلات حل شود. در غیر این‌صورت ایجاد اشکال خواهد کرد یعنی براساس محاسباتی که باید به عمل آید باید دریافتی‌ها و پرداختی‌ها متوازن شود چراکه به تدریج بازنشسته‌ها اضافه می‌شوند بنابراین ضرورت دارد که به این مساله توجه شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: باید نسبت پرداختی‌ها و دریافتی‌ها متوازن شود البته نه اینکه این توازن را از دیدگاه ورودی به معنای حق بیمه‌ای که دریافت می‌کنند و آنچه که پرداخت می‌شود مقایسه کنیم.

مفتح افزود: سال‌هاست که این صندوق دریافتی داشته است که باید طی این سال‌ها حفظ می‌شده و متاسفانه طی سال‌های اخیر مدیران خوب عمل نکرده‌اند و نتوانسته‌اند از قدرت پول استفاده کرده و دریافتی را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: البته این اشکال به سازمان مربوطه برمی‌گردد اما نباید باعث شود که کارمند امروز تاوان عدم کارکرد مناسب مدیران قبلی را دهد.

وی با تاکید بر این‌که «در این بخش نباید قضاوت کرد بلکه باید به دقت آن را مورد مطالعه قرار داد» اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های آتی به سرعت به جایی می‌رسیم که مبلغ صندوق از سوی دولت قابل تامین نیست.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه