افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و ادوات و تجهیزات در استان گلستان با محوریت بحران آب چالش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار البرز گلستان دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی ادوات و تجهیزات و صنایع وابسته و نهادهای کشاورزی ۸لغایت ۱۱مهر ۱۳۹۳در نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار گردید در این افتتاحیه معاونان وزرای صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی مرگدری معاون برنامه ریزی استاندار قوانلو مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان مهاجر مدیر کل جهاد کشاورزی بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و تقی رجایی مدیر عامل شرکتهای تعاونی روستائی استان گلستان و سائر مسئولان استانی شرکت داشته اند .

در این نمایشگاه ۲۰ شرکت خارجی و داخلی تولیدات خود را در زمینه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در ۶۸ غرفه در معرض دید عمومی قرار داده اند.

در این نمایشگاه بین المللی شرکت های تولید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از کشورهای ایتالیا، هلند، سوئد، سویس، ترکیه، آلمان، کره جنوبی و چین حضور دارند.

همچنین شرکت های تولیدی از استان های گلستان، مازندران، قزوین، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مرکزی، تهران، خوزستان و البرز نیز ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی خود را در معرض دید گذاشته اند.
عباس کشاورزمعاون وزیر در امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ها با هدف آشنایی کشاورزان از آخرین دستاوردهای تولید داخلی و تکنولوژی های روز جهان است تا با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکسالی های موجود با استفاده از تکنولوژی های نوین دنیا بتوان برای تولید محصولات بیشتر بهره برد.
بحران آب مهم ترین چالش بخش کشاورزی است

عباس کشاورز افزود: بخش کشاورزی با چند چالش جدی مواجه است که مهم ترین آن چالش و بحران آب است.

وی تصریح کرد: از مهم ترین روش های مقابله با بحران آب در کشاورزی انجام کشاورزی حفاظتی است و کشاورزی حفاظتی یعنی این که ما بتوانیم با کمک کارشناسان، ماده آلی خاک را حفظ کنیم و کاهش عملکرد هم نداشته باشیم.

کشاورز در ادامه بالا بودن هزینه های تمام شده برای کشاورزی و تولید را از دیگر چالش های این بخش نام برد و گفت: ما در این خصوص در مقابل مصرف کننده پاسخ منطقی نداریم و افزایش هزینه تولید محصولات امکان مصرف را از مصرف کننده می گیرد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در بخش سم، کود و ارائه خدمات به کشاوز بسیار می تواند به ما کمک کند و رویکرددولت هم در مقابل بخش خصوصی نباید رویکرد رقیب باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته سرما به محصولات کشاورزی خسارات زیادی وارد کرد ولی برخی کشاورزان با استفاده از کشاورزی حفاظتی و اصول صحیح کشت توانستند تا سطح ۱۰ تن گندم کشت کنند.

کشاورز افزود: انتظار ما از بخش خصوصی این است که از تکنولوژی کشاورزی، دفاع کند و مصرف کننده را قانع کند که این کالا و ماشین آلات دارای مزیت است و برای این کار باید ترویج انجام شود.

رویکرد افزایش تولیدات کشاورزی مستلزم مشارکت بخش خصوصی است

معاون وزیر در امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: رویکرد افزایش تولیدات کشاورزی و پایداری تولید مستلزم مشارکت بخش خصوصی است .

وی تصریح کرد: دیگاه ما به بخش خصوصی وسیع است و بخش خصوصی شرکاری خارجی خوبی می تواند پیدا کند و تکنولوژی را به مصرف کننده منتقل کند.

کشاورزی نیاز به نسخه های منطقه ای و محلی دارد

کشاورز بیان کرد: برای درمان درد کشاورزی امروز نسخه های عمومی کارساز نیست بلکه نسخه های موردی و منطقه ای نیاز است که باید برای هر استان و هر منطقه متناسب با آن تجویز شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما به بخش خصوصی تنها سیاست فروش کالا نیست ، گفت: ما با نگاه ارائه خدمات در مزرعه و آشنا کردن کشاورز با تجهیزات و ماشین آلات و رفع مشکلات به بخش خصوصی نگاه می کنیم.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز در این مراسم بر لزوم نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در این استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از ماشین آلات و ادوات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین در گلستان عمر بالایی دارند.

مختار مهاجر افزود: سال گذشته و امسال حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی به استان گلستان اختصاص یافته است که پارسال ۵۴۰ دستگاه تراکتور تحویل داده شد و امسال نیز ۶۰۰ دستگاه دیگر تحویل می شود.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که تا ۱۱ مهرماه در محل نمایشگاه دایمی استان گلستان واقع در جاده جاده گرگان – آق قلا برپاست، جمعی از مدیران استانی و فعالان بخش کشاورزی و صنعت گلستان حضور داشتند.

IMG_2373
IMG_2376
IMG_2374

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۹ ب.ظ

دیدگاه