وفایی مدیر کل ثبت احوال گلستان : یکی از شاخصه های اندازه گیری رشد توسعه ثبت به موقع ولادت و وفات است

البرز گلستان/مراسم هفته ثبت احوال  و جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان دهریه مدیر کل اتباع خارجه و مدیر کل پست و فرمانداران استان و مدیران اجرایی در ساختمان استانداری برگزار گردید.

در این نشست ابتدا وفایی ضمن بیان اینکه یکی از شاخصه های اندازه گیری  رشد توسعه در کشور و جهان ثبت به موقع ولادت و وفات است در باره درصد ولادت و آمار آن اظهار داشت :طی ۹ ماه سال ۹۴  ۳۳ هزار و ۶۲ مورد ولادت در استان گلستان ثبت شده است که بیشترین آمار ثبت شده مربوط به شهرستان گنبد و گرگان و کمترین ثبت مربوط به شهرستان کردکوی و بندرگز است.

وی تصریح کرد: از این آمار ۱۶هزار و ۸۷۳ پسر و ۱۶هزار و ۱۸۹ دختر است.

وفایی نرخ رشد تولد در استان گلستان را  ۲۳ در هزار اعلام کرد و با بیان اینکه این آمار  ۴.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد، به آمار فوتی های استان اشاره کرد و افزود: ۶ هزار و ۴۰۴ مورد فوت در استان ثبت شده است که بیشترین آمار مربوط به شهرستان گرگان و گنبد و کمترین تعداد مربوط به شهرستان مراوه تپه و گمیشان است.

وی تاکید   کرد: از مجموع فوت های ثبت شده تعداد سه هزار و ۲۴۳مورد شهری و سه هزار و ۱۶۱ مورد آن روستایی است و نسبت جنسی فوت های ثبت شده ۱۲۸ مرد در مقابل ۱۰۰ زن بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در رابطه با علت فوتی های ثبت شده گفت: در وفات های ثبت شده بیش ترین علت مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

وفایی افزود: دومین علت فوت های ثبت شده مربوط به علائم و حالات بد تعریف شده و مبهم  است که شامل کهولت سن، تشنج ناشی از تب، گرما، مرگ ناگهانی نوزادی و سایر علائم بوده است، همچنین سرطان ها و تومور ها سومین علت در وفات های ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در باره ۱۰ نام برتر که بیش ترین فراوانی را در استان گلستان دارند، اظهار داشت : اسامی محمد، امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل، امیرحسین، محمدامین، امیرمحمد، علی، محمدرضا و یاسین با بیشترین فراوانی برای مردان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اسامی فاطمه، یسنا، زهرا، فاطمه، زهرا، اسرا، نازنین، زهرا، حسنا، ثنا، الینا و یسنا با بیشترین فراوانی برای زنان به ثبت شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۱۳ هزارو ۵۳۷ مورد ازدواج ثبت شده است که از این تعداد براساس اعلام زوجین تعداد هفت هزار و ۵۲ مورد آن شهری و تعداد ۶ هزار و ۴۸۵ مورد روستایی بوده است.

وفایی افزود: براساس آمار ثبت شده میانگین سن ازدواج در استان برای زوج ۲۷ سال و برای زوجه ۲۳ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در رابطه با میانگین ازدواج گفت: بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان مربوط به شهرستان بندرگز ۲۹ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان های کلاله و مراوه تپه ۲۵ سال است.

حسن وفایی افزود: بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان مربوط به شهرستان گالیکش و کردکوی با سن ۲۴ سال و پایین ترین آن مربوط به شهرستان های مینودشت و گمیشان با سن ۲۱ بوده است.

وفایی تصریح کرد: در ۹ ماه سال جاری تعداد دو هزار و ۴۷۰ مورد طلاق ثبت شده است که از این تعداد هزار و ۷۰۶ مورد آن شهری و تعداد ۷۶۴ مورد آن روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان های رامیان، مراوه تپه و گالیکش دفتر ثبت طلاق دائر نبوده و عموما طلاق های واقع شده مربوط به این شهرستان ها از طریق شهرهای مجاور ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در رابطه با میانگین سن طلاق گفت: میانگین سن ازدواج در استان برای زوج ۳۳ سال و برای زوجه ۲۹ سال بوده است، همچنین بالاترین میانگین سن طلاق در مردان مربوط به شهرستان گرگان، سن ۳۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان آق قلا ۲۹ سال است.

حسن وفایی اظهار کرد: بالاترین میانگین سن طلاق در زنان مربوط به شهرستان گرگان ۳۱ سال و پایین ترین آن مربوط به شهرستان های آق قلا، رامیان وکلاله ۲۶سال بوده است.

وفایی تصریح کرد: برای هر ۵.۵ واقعه ازدواج  یک طلاق به وقوع می پیوندد.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان در باره فعالیت های دفاتر پیشخوان درباره امور ثبت احوال ابراز داشت : در نظر است بخشی از کارهای غیر حاکمیتی را برابر اصل ۴۴ برون سپاری کنیم  و فعلادو دفتر پیشخوان فعال در گرگان و گنبد داریم و در نظر است تا پایان سال۹۴ تعداد۱۴ دفتر پیشخوان را فعال کنیم .

وی در رابطه با آمار کارت ملی هوشمند در استان گلستان گفت: از ابتدای شروع طرح کارت ملی هوشمند ۹۲ هزار و ۳۰۹ درخواست ثبت شده که برای این تعداد درخواست ۷۹ هزار و ۳۶۰ کارت صادر شده است.

حسن وفایی افزود: در ۹ ماهه سال ۹۴ تعداد ۶۲ هزار و ۹۲۴  درخواست کارت ملی هوشمند اخذ شده است که تعداد ۵۶ هزار و ۲۵۲ عدد کارت ملی هوشمند برای این تعداد صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان در خاتمه اظهار داشت : ما نیاز به زیر ساخت اساسی داریم و همچنین بایستی تمامی شهرها به فیبر نوری نیاز دارند و در این راستا به مساعدت شهرداریها و مخابرات نیاز می باشد

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۶ ب.ظ

دیدگاه