کدخبر:۶۵۴۸۴
البرزگلستان ? ویژگیهای یک «برنامه اقدام ارتباطی» خوب چیست؟
? حمید شکری خانقاه| با پاسخ مناسب به این سوالات میتوانید اطمینان حاصل کنید برنامه اقدام ارتباطی خوبی طراحی کردهاید:
?آیا برنامه اقدام:
▪️ کامل است؟
آیا تمام مراحل اقدام و یا تغییراتی را که در بخشهای مختلف جامعه (مثلا مدارس، اماکن کسب و کار، دولت، مکانهای مذهبی) به دنبال آن هستید، فهرست کرده اید ؟
▪️روشن است؟
آیا معلوم است که چه کسی چه کاری را تا چه زمانی انجام خواهد داد؟
▪️بهروز است؟
آیا برنامه اقدام روابط عمومی شما بازتابدهنده کاری است که جریان دارد؟
آیا فرصتها و یا موانع جدید را پیشبینی میکند؟
? چرا باید برنامه اقدام تدوین کنیم؟
?تدوین یک برنامه اقدام ارتباطی اولین گامی به سوی تضمین موفقیت پروژه است.
چنین برنامهای میتواند برای سازمان شما و ابتکارات آن اعتبار به همراه داشته باشد، توانمندی آن را افزایش دهد و زمینه پاسخگویی را فراهم سازد.
?افزون بر اینها، برنامه اقدام به مثابه ابزاری برای بسیج اجتماعی و یا گروههای ذینفع شما کار میکند و اعضا را تشویق میکند که در حل مشکلات و بهبود وضعیتی که تصمیم به تغییر آن گرفتهاید، سهیم شوند.
?دلایل معقول زیادی وجود دارد برای اینکه جزییات کار سازمان خود را در یک برنامه اقدام ارتباطی بگنجانید، از جمله:
▪️اعتبار بخشیدن به سازمان
برنامه اقدام به اعضای جامعه و حتی حامیان مالی نشان میدهد که سازمان شما از نظم خوبی برخوردار است و در انجام کارها مصمم است.
▪️اطمینان یافتن از اینکه جزییات کار از نظر دور نمیماند.
▪️درک اینکه چه کاری برای سازمان شما ممکن و یا ناممکن است.
▪️برای کارآمدی: صرفهجویی در وقت، انرژی و منابع در درازمدت.
▪️برای پاسخگویی: ترغیب مردم به انجام کاری که باید صورت گیرد.
برگی از کتاب مدیریت برند برنامه ریزی کمپین با روابط عمومی
✍️ نوشته: حمید_شکری_خانقاه
https://alborzegolestan.ir/?p=65484