البرز گلستان/نخستين برنامه “كارنامه آقاي مدير” در سال 1396 با حضور گروه خبري روابط عمومي شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در ادارهكل فرودگاهاي استان گلستان كليد خورد.
بهگزارش روابطعمومي شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ رامين آذري(مديركل فرودگاههاي استان گلستان) در اين برنامه به سوالات خبرنگار «كارنامه آقاي مدير» پاسخ داد.
در اين گفتمان كه حدود 90 دقيقه به درازا انجاميد، از موضوعات قابل توجهي مانند راز افزايش بيش از 100 درصدي پروازهاي فرودگاه گلستان، سرنوشت پروازهاي فرودگاه كلاله و تصميم نهايي گرفته شده براي رفع چالش اصلي فرودگاه گرگان سخن به ميان آمد.
در ادامه، اهم سخنان رامين آذري را با هم ميخوانيم و البته كليپي از اين سخنان آماده شده است كه به زودي در كانال شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به نشاني @airportnews قرار داده ميشود. همچنين مشروح اين گفتوگو در پرتال شركت و گزارش تصويري آن در بخش گالري تصوير بارگذاري خواهد شد.
- قطعا فرودگاه کلاله جزئی از اداره کل فرودگاههای استان گلستان است و ما گرگان و کلاله را با یك چشم میبینیم و این را میشود از اعتباراتی که در سال 95 به کلاله اختصاص دادیم، فهمید.
- متاسفانه کمبود فضای ترمینالی، بزرگترین مشکل و چالش ماست. حدود 4500 مترمربع فضای ترمینالی در اختيار داريم که به طور مشترک برای سالن عمومی داخلی و خارجی و ترانزیت داخلی و خارجی و ورودی داخلی و خارجی از آن استفاده میشود. این موضوع در زمان پروازهای خارجی مشکلات زیادی را به خصوص در سالن عمومی برای مسافران ایجاد می کند که بزرگترین چالش ماست.
- سعی ما بر این است که تا پيش از پایان سال 96 پروژه ساخت ترمینال جدید به بهرهبرداری برسد و در نوروز سال 97 با فضای بهتر و مناسبتری در خدمت مردم عزیز استان گلستان و سایر هموطنانمان باشیم.
- خوشحالیم که توانستهايم با افزایش پروازها، در زمينه حمل و نقل استان پررنگتر ظاهر شویم و زمينه توسعه استان را فراهم آوریم که در نهایت سود و منفعت اين كار برای مردم منطقه و استان خواهد بود و این برای ما بهترین نتیجه است.
- در پاسخ به اين سوال كه “فکر میکردید در 37 سالگی مدیرکل شوید ؟” بايد بگويم كه من همیشه و در همه مسئولیتهایم، نهایت سعی و تلاش خود را کردهام و زیاد به نتیجه و سایر جنبههای آن فکر نکردهام.
- همواره یکی از خواستههای اصلی مسئولان و مردم استان، تجهيز صنعت هوانوردی به ويژه نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در فرودگاه گرگان بوده که این كار مهم با حمایتهای مدیرعامل شركت، پيش رفته و اكنون این دستگاه به فرودگاه گرگان تخصیص یافته است. از آذر ماه سال گذشته عملیات عمرانی نصب دستگاه ILS و DVOR را شروع کردیم و طي دو و نیم ماه با اعتباری معادل 330 میلیون تومان آن را به نتیجه رساندیم. اكنون این دستگاه به طور کامل در فرودگاه گرگان نصب شده است و افتتاح نهایی آن پس از تنظیم و تست فلایت چک احتمالا در شهریور ماه انجام خواهد شد.
- دلیل اصلی افزایش پروازها در فرودگاه گرگان، برقراری مسیرهای جدید پروازی بوده است که به عنوان اولین هدف من در فرودگاه گرگان مد نظر قرار داشت. در واقع، برای دستيابي به اين هدف از یک هفته پيش از معارفهام به عنوان مدیرکل استان، برنامه ریزی کرده بودم!
- اگر بخواهم در یک جمله و به صورت کلی راز موفقيتم را بيان كنم، باید بگویم كه “تجربیات فرودگاه مهرآباد به من خيلي كمك كرد”.
- از نظر منِ فرودگاهی و مدیرکل، فرودگاه کلاله عملیاتی است. ما تمام تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برای عملیاتی شدن فرودگاه کلاله را در فرودگاه کلاله داریم، همانطوري كه الان هم پروازهای تفریحی و آموزشی در این فرودگاه نشست و برخاست میکنند. مثلا همین چند روز گذشته ما عملیات چتربازی را در فرودگاه کلاله داشتیم. ما برای اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه کلاله هیچ مشکلی نداریم.
- اگر همين الان بودجه كافي با مبلغ خوبي در اختيار من قرار داده بشود، نخستين کاری که ميكنم، غير از تکمیل ترمینال جدید، قطعا توسعه اپرون و تاکسیوی موازی خواهد بود، چرا که با بهرهبرداری از ترمینال جدید، نیاز به توسعه اپرون احساس خواهد شد. علاوه بر آن، اكنون برخی روزها که با ترافیک پروازی مواجه میشویم، مشکلاتی را در پذیرش هواپیما در اپرون داریم. ما بعضی روزها پنج پرواز را در سه استند و جایگاه، پارک میکنیم که زیاد استاندارد و ایمن نیست.
- دوست دارم در پايان زمان حضورم در اين ادارهكل، رضایتمندی مردم استان را ببینم و کارنامهای را داشته باشم که بعد از من، نام نیک از من در فرودگاه و استان به یادگار بماند.
https://alborzegolestan.ir/?p=22941