نیروهای مسلح عراق برای پایان دادن به تسلط چندین ماهه تروریست های داعش بر رمادی، امروز ( سه شنبه ) به سمت این شهر حرکت کردند

العالم – منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور برای پایان دادن به تسلط چندین ماهه تروریست های داعش بر رمادی، امروز ( سه شنبه ) به سمت این شهر حرکت کردند.

البرز گلستان /به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صباح نعمانی سخنگوی نیروهای مبارزه با تروریسم ارتش عراق اعلام کرد که پاکسازی رمادی ظرف ۷۲ ساعت آینده تکمیل خواهد شد.

تروریست های داعش از اردیبهشت ماه امسال بر شهر رمادی مسلط شده اند.

به گفته نعمانی، ارتش عراق از چند محور وارد مرکز رمادی شده و پاکسازی قدم به قدم آن را آغاز کرده است.

این شهر طی چند ماه گذشته در محاصره کامل ارتش و نیروهای مردمی عراق بوده و تروریست ها از آن زمان به منظور ایجاد مانع انسانی به ساکنان رمادی اجازه خروج از این شهر نمی دهند.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق پیش از این پیش بینی کرده بود که قبل از پایان سال میلادی با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین ا لمللی شهر رمادی از وجود تروریست های داعش پاکسازی شود.

فرماندهی عملیات استان الانبار دو روز پیش از ساکنان رمادی خواسته ظرف ۷۲ ساعت این شهر را ترک کنند تا ارتش از تمامی محورها به این شهر حمله کند.

ارتش عراق بروشورهایی را در میان ساکنان رمادی توزیع کرد و از آن‌ها خواست شهر را ترک کنند تا عملیات نیروهای مسلح برای آزادی این شهراز محورهای مختلف آغاز شود.

رَمادی مرکز استان انبار عراق در صد کیلومتری غرب بغداد قرار گرفته‌ است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه