بازار داغ انار نزد مصرف کنندگان ایتالیائی/ایران دومین تولید کنند انار در سطح بین المللی است

ایران دومین تولید کنند انار در سطح بین المللی است و انار ایران از تنوع بالائی برخورداست
البرز گلستان /به گزارش خبرنگار ما از میلان ایتالیا انار به تازگی در فصل سرد سال یکی از میوه های همیشگی موجود در سبد غذائی خانواده های ایتالیائی تبدیل شده است. در سالهای اخیر با توجه به تبلیغ مواد غذائی و زیبائی انار توجه بیشتری از طرف کشورهای اروپائی من جمله ایتالیا به این میوه می شود. از سال ۲۰۱۴ تاکنون مصرف این میوه رشدی ۲۴ درصدی در ایتالیا داشته است.
رده بندی تولید انار:
چین و هند هرکدام ۱۱۰ هزار هکتار باغ انار، ایران ۸۰ هزار هکتار، ترکیه ۸ هزار هکتار، تونس و اسرائیل هرکدام ۲ هزار هکتار و اسپانیا ۴ هزار هکتار در زمینه تولید انار پیشرو می باشند.
برداشت جهانی سالانه انار سه میلون تن می باشد که بیشتر آن ها تبدیل به آب میوه می شود قسمت اعظم توزیع ملی انار از طریق واردات صورت می پذیرد و خود ایتالیا تنها قادر به تامین ۳۰ درصد از نیازهای داخلی می باشد که هرچند که همین میزان درآمدی بالغ بر ۲۵ هز ار یورو در هکتار برای باغداران دارد
در ایتالیا از پوست و گوشت انار برای تولید خوراک دام استفاده می شود جزیره سیسیل با ۲۸ شرکت کشت و باغداری به برداشت انار در میان استان های ایتالیا پیشرو محسوب می شود.
اگرچه ایران دومین تولید کنند انار در سطح بین المللی است و انار ایران از تنوع بالائی برخورداست اما با توجه به عمر کوتاه پوست انار ایرانی و همچنین عدم پیشرفت تکنولوژی مربوط به نگهداری ، قابلیت بالایی برای صادرات وجود ندارد. ایتالیا ۷۰ درصد نیاز داخلی خود را از اسپانیا، ترکیه ، اسرائیل و در موارد خاص ایران تامین می کند.

AKSGIF.IR-shabeh yalda-شب یلدا تصاویر متحرک19

pomegranate

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۵ ب.ظ

دیدگاه