ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی از فردا آغاز می‌شود

البرز گلستان/ثبت‌نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا در فرمانداری شهرستان‌های کشور و نیز در وزارت کشور آغاز می‌شود و افرادی که تمایل به کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، می‌توانند تا روز جمعه چهارم دی‌‌ماه به‌ مدت ۷ روز کاری و در ساعت اداری، به محل فرمانداری شهرستان‌ها مراجعه کنند.

همچنین گفته می‌شود که هر کدام از چهر‌ه‌های شاخص سیاسی کشور که قصد کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، در وزارت کشور حضور می‌یابند.

فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۲۱ آذرماه آغاز شده است که به این ترتیب، این هیئت‌ها پس از پایان مهلت ثبت‌نام در روز چهارم دی‌ماه، در مدت ۱۰ روز، طبق استعلامات از مراجع چهارگانه نظیر، ناجا، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال، صلاحیت داوطلبان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین، طبق قانون اساسی پس از اتمام مهلت ۱۰روزه فعالیت‌های اجرایی انتخابات خبرگان رهبری برای بررسی صلاحیت کاندیداها، هیئت‌های نظارت صلاحیت افراد را بررسی کرده و سپس شورای نگهبان نظر نهایی‌اش را درباره صلاحیت کاندیداها اعلام می‌کند.

قرار است در روز هفتم اسفندماه، ۸۸ نفر برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز ۲۹۰ نفر برای نمایندگی مجلس با رأی مستقیم مردم انتخاب شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۳ ب.ظ

دیدگاه