رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان خبرداد :استان گلستان دارای تنهاذخایر معدنی ید در ایران

اکتشافات دومین محدوده معدنی ید کشور در استان گلستان کامل گردید.

البرز گلستان /به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : اکتشافات دومین محدوده معدنی ید در ایران و در استان گلستان کامل گردید.

حسینقلی قوانلو گفت : میزان ذخیره قطعی این معدن ۱۲۸۸ تن و میزان ذخیره احتمالی آن بیش از ۵۰۰۰ تن پیش بینی شده است.

وی هزینه اکتشاف این معدن را که توسط بخش خصوصی انجام شده بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال عنوان نمود ، و افزود : اکتشافات مقدماتی در این محدوده ابتدا توسط عملیات ژئوفیزیک به روش مگنوتلوریک بوسیله یک تیم مجرب از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صورت پذیرفت و پس از قطعی شدن وجود شورابه ها در اعماق ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ متری زمین، عملیات حفاری جهت اکتشافات تکمیلی و نمونه گیری از شورابه ها انجام شد.

قوانلو با اشاره به این که ذخایر معدنی ید تنها در استان گلستان در ایران وجود دارد، افزود: تنها ۹ کشور در دنیا از جمله ایران این ماده معدنی با ارزش را استخراج و استحصال می نمایند، و پیش از این نیز تنها شرکت کانسار خزر در استان گلستان موفق به استخراج این ماده معدنی در کشور شده بود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان افزود : قطعا با راه اندازی کامل این معدن و واحد استحصال مربوط به آن، صادرات این ماده معدنی از استان افزایش خواهد یافت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۵ ب.ظ

دیدگاه