بخش فوق تخصص قلب بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی ایست خواهد کرد

با راه اندازی یک مرکز درمانی جراحی قلب در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتر آن هم دولتی قطعا بخش جراحی قلب کردکوی تعطیل خواهد شد.

البرز گلستان/به گزارش  رادکانا، بخش فوق تخصص قلب بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی ایست خواهد کرد و در شریانهای برند توسعه شهرستان انسداد حاصل خواهد شد.

بنده در اولین جلسه حضور در شورای اسلامی بعنوان یک عضو پس از سوگند یاد کردن در اولین نطق پیش از دستور به مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان کردکوی پرداختم و به صراحت از ریاست محترم شورای اسلامی شهر تقاضا نمودم که مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی جهت پاسخگویی نسبت به اقدامات در حال انجام حضور یابد.

از این رو بلافاصله دعوتنامه برای ریاست محترم شبکه بهداشت و مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) ارسال شد و مقرر گردید که هر دو بزرگوار جهت روشن شدن موضوع در جلسه شورای اسلامی حضور یابند که متأسفانه در زمان شروع جلسه شورا مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلان نمودند که از مسئولیت خویش برکنار شدند و دیگر پاسخگوی مسائل طرح شده نخواهد بود و مدیر بیمارستان هم در شورا حضور نیافت ولی مسئولین استانی بهداشت و درمان جهت راه اندازی بخش قلب بیمارستان شهید صیاد شیرازی تلاششان را دوچندان نمودند.

بنده با همراهی ریاست محترم شورا تمام مسائل و مشکلات پیش روی بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی را بطور شفاف و واضح خدمت دکتر ساورعلیا مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان کردکوی بیان داشتیم و تقاضا و مطالبات مردم شهرستان را در حوزه بهداشت و درمان و تقویت و صیانت از امکانات و فرصت های ایجاد شده در بخش درمانی خصوصا تقویت بخش قلب بیمارستان و تهدیدهای پیش روی آن را بطور صریح و واضح بیان نمودیم ولی متأسفانه از مدیران هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین مسئولین ارشد شهرستان و امام جمعه محترم شهرستان دغدغه جدی نسبت به این موضوع دارند، بنده به صراحت اعلام می کنم و کارشناسان فنی هم این موضوع را تأیید می کنند.

با راه اندازی یک مرکز درمانی جراحی قلب در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتر آن هم دولتی قطعا بخش جراحی قلب کردکوی تعطیل خواهد شد.

هرچند از قبل با اعمال تنگ نظرانه زمینه خروج برخی از جراحان حاذق در زمینه بخش قلب را فراهم نمودند و دیگر مردم و بیماران بخش قلبی از خدمات آن عزیزان برخوردار نیستند.

امروزه برخی بیماران برای استفاده از همان خدمات می بایست به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند و مبالغ زیادی پرداخت نمایند.

انتظار مردم شهرستان و منطقه آن بود که پس از اجرایی شدن طرح انقلابی بیمه سلامت مناطق کمتر توسعه یافته شاهد یک تحول چشمگیری در حوزه افزایش امکانات و تجهیزات مدرن و بروز باشد ولی مدیران استانی حوزه درمان بجای برنامه ریزی درست و منطقی و استفاده بهینه از منابع موجود اقدام به کارهای موازی می پردازند که سبب از بین رفتن منابع مادی و انسانی و پیدایش تهدید می گردد.

 

پرسش های جدی ما این است:

با توجه به اینکه دولت محترم تدبیر و امید به شدت از کسری بودجه رنج می برد آیا راه اندازی یک بخش جراحی قلب دیگر در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی با صرف اعتبار میلیاردها تومان به صرف و صلاح می باشد؟

منطقی نبود آن اعتبارهای میلیاردی در بخش دیگر بهداشت و درمان هزینه می شد تا سبب افزایش رشد شاخص های بهداشتی استان گلستان گردد؟

آیا با راه اندازی بخش قلب بیمارستان شهید صیاد شیرازی، بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی تعطیل نخواهد شد؟

آیا بهتر نبود جهت افزایش کیفیت خدمات درمانی امکانات و تجهیزات و جذب کادر فنی و مجرب هزینه می کردیم و مردم عزیز استان از یک خدمات درمانی قابل قبولی بهره مند می شدند.

نویسنده: محمد طاهر مصدق – عضو شورای اسلامی شهر کردکوی

 

80006905-23084611

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱ ق.ظ

دیدگاه