قرعه کشی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا/تیم‌های غرب آسیا با هم و تیم‌های شرق آسیا هم با هم

گروه ورزشی: مراسم قرعه کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در هتل هیلتون مالزی برگزار شد و تیم‌های راه یافته به مرحله گروهی این رقابت‌ها، حریفان خود را شناختند. ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت.

البرز گلستان /میزان پاداش AFC به تیم‌ها در این دوره نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است که انگیزه تیم‌ها را برای موفقیت بیشتر کرده است. در حالی که سال گذشته جایزه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۱٫۵ بود، کمیته مسابقات برای امسال جایزه‌ای بالغ بر سه میلیون دلار برای تیم قهرمان لیگ قهرمانان در نظر گرفته است که رقمی خیره کننده است. در کل، رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان چیزی حدود هفت میلیون دلار پاداش دارد که به نسبت سال گذشته سه میلیون دلار افزایش داشته است.

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته و همچون دوره‌های قبل، تیم‌های غرب آسیا با هم و تیم‌های شرق آسیا هم با هم پیکار خواهند کرد. همچنین نفت ایران در صورت برتری برابر الجیش به عنوان سهمیه چهارم فوتبال ایران جواز حضور در مرحله گروهی را به‌دست خواهد آورد.

قرعه کشی لیگ قهرمانان در منطقه غرب به شرح زیر است:
۱- سپاهان ایران، النصر امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده الاتحاد عربستان و الوحده اردن
۲- النصر عربستان، ذوب آهن ایران، لخویا قطر، برنده دیدار بنیادکار ازبکستان و الشباب امارات
۳- تراکتورسازی، الهلال عربستان، پاختاکور ازبکستان، برنده دیدار السد قطر و الجزیره امارات
۴- العین امارات، نسف قارشی ازبکستان، الاهلی عربستان، برنده دیدار نفت ایران و الجیش قطر
رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا از ۴ و ۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

فوتبال ایران سومین تیم برتر آسیا از نظر AFC
کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC فهرست برترین تیم‌های قاره را اعلام کرد که فوتبال کره جنوبی در صدر این فهرست قرار گرفته است و ایران در جایگاه سوم قرار دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت AFC، در بررسی تیم‌های فوتبال آسیا بر حسب میزان موفقیت لیگ‌های داخلی و امتیازات در رده بندی فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC اقدام به رده بندی تیم‌های آسیایی کرده است که در آن فوتبال ایران با وجود اینکه تیم ملی خود در رده بندی تیم‌های آسیایی در فیفا، رده نخست را در اختیار دارد، به دلیل امتیازات ضعیف در زمینه لیگ قهرمانان و عملکرد تیم‌های آسیایی خود در لیگ قهرمانان آسیا، پایین‌تر از کره جنوبی و عربستان قرار گرفته است.

بر اساس فاکتورهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته است، لیگ‌های داخلی، شرایط تیم ملی و عملکرد آن در رده‌های ملی و عملکرد تیم‌های باشگاهی در سطح قاره، به عنوان فاکتورهای مهم مورد توجه قرار گرفته است. فهرست ۱۰ فوتبال ملی آسیا از نظر AFC به شرح زیر است:
۱-کره جنوبی ۲-عربستان سعودی ۳-ایران ۴-امارات ۵-ژاپن ۶-استرالیا ۷-چین ۸-قطر ۹-ازبکستان ۱۰-کویت
AFC همچنین روز گذشته فهرست برترین تیم‌های باشگاهی در آسیا را منتشر کرده بود که تیم گوانگژو چین بالاتر از الهلال و الاهلی عربستان در صدر قرار گرفته بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه