درآستانه روز دانشجو پرویزی استاندارخراسان شمالی:باشناسایی مدیر متخلف در سریع ترین زمان ممکن وی را عزل می کنیم

البرز گلستان / به گزارش خبرنگار ما از خراسان شمالی به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری؛ سید علی اکبر پرویزی در نشست صمیمی با دانشجویان استان به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت:با توجه به اینکه اعتبارات دانشگاه ها ملی بوده اما بازهم استانداری در دوسال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به این مراکز آموزشی استان کمک کرده با اینکه تکلیفی بر دوش ما نیست.
وی افزود:هدف ما در حوزه دانشگاه ها و مراکز آموزشی این است که ارتقا یافته و توسعه آن کیفی باشد و امکانات آن را تجمیع کنیم چرا که این هم افزایی موجب توسعه بیشتر و سریع این مراکز خواهد شد بنابراین نباید موضوع تجمیع امکانات را با ادغام اشتباه گرفت.
پرویزی در ادامه توضیح داد: اگر کسی گفته که قرار است دانشگاهی با دانشگاه بجنورد ادغام شود دروغ محض و تهمت است چون تنها هدف ما توسعه کیفی این مراکز می باشد.
وی بیان کرد: به جای آنکه زمین های دانشگاه ها را به هزاران هکتار برسانیم امکانات آموزشی و تعداد دانشجویان را باید افزایش دهیم.
وی در ارتباط با کمبود خوابگاه دانشجویی نیز بیان کرد: توسعه خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه بجنورد در حال انجام است اما نیاز دانشجویان را برطرف نمی کند بنابراین زمین، پروانه و امتیازات رایگان را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم تا خوابگاه دانشجویی بیشتری ساخته شود.
وی همچنین به موضوع انتخابات امسال نیز اشاره کرد و گفت:تشکلات دانشجویی جهت انتخابات امسال فضای پرشور و نشاطی را فراهم کنند تا از این طریق فضای دانشجویی مفهوم واقعی خود را پیدا کند اما در این مسیر کسی حق توهین به دولتمردان را ندارد.
پرویزی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان دانشجویان مبنی بر اینکه از هنرمندان بومی استان حمایت شود، افزود:در حوزه هنری تا کنون تلاش کرده ایم از هنرمندان بومی استان حمایت شود و اگر بتوانیم موسیقی محلی را ترویج و حمایت کنیم دیگر مردم سمت موسیقی های غیر سنتی نخواهند رفت.
وی در ارتباط با نتایج مذاکرات دولت با ابر قدرت های جهان نیز گفت:۸۲ درصد ملت ایران در تمامی نظرسنجی های مراکز علمی از نتایج مذاکرات دولت با ابرقدرت های جهان رضایت داشته اند اما شما دانشجویان باید بدانید که تمام مراحل انجام این مذاکرات با نظر مقام معظم رهبری هماهنگ بوده است.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نجات اقتصاد یک شبه رخ نمی دهد، ادامه داد:اقتصاد مقاومتی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و تاکنون تداوم داشته و ادامه می یابد در غیر این صورت کشور دچار آسیب میشود بنابراین نجات اقتصاد معطوف به یک زمان یا دولت خاصی نیست.
پرویزی ادامه داد: بهبود معیشت مردم نیز مقطعی نیست بلکه نیازمند زمان هستیم و باید در این مسیر تولید و فرهنگ کار درست شود.
سید علی اکبر پرویزی در خصوص اقدامات دولت یازدهم برای مسائل اقتصادی نیز اظهار داشت:دولت باید زیرساخت ها و امنیت اقتصادی را فراهم کند تا بخش خصوصی وارد میدان شود که البته در حال حاضر دولت در تلاش برای فراهم آوردن چنین فضایی است.
وی در ادامه همچنین در ارتباط با اقدامات دولت یازدهم در خراسان شمالی نیز خاطرنشان کرد: از مهرماه سال ۹۲ تا پایان سال ۹۳، ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و استانی و ۱۶۰ میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها  و در بخش دستگاه های ملی نیز ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که این رقم در مقایسه با هشت سال دولت گذشته رقم قابل توجهی است و با آن برابری می کند.
وی تصریح کرد: اختصاص این مبالغ با اینکه حلال مشکلات نبوده اما موجب کاهش مشکلات شده است.
استاندار خراسان شمالی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم ما در این دولت در استان، سالم سازی بوده به گونه ای که ۲۰۰ میلیارد تومان سواستفاده مالی  را شناسایی کرده و حدود ۲۰ نفر در این ارتباط بازداشت شده اند چرا که پایه های نظام و جمهوری اسلامی، اعتماد مردم است و حیثیت نظام و دولت را با چیزی عوض نخواهم کرد.
سید علی اکبر پرویزی افزود:به محض شناسایی مدیر متخلف نیز در سریع ترین زمان ممکن وی را عزل می کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات قشر دانشجویان استان را حل خواهیم کرد، اظهار داشت:دانشگاه های استان می توانند با انتخاب نماینده ای درقالب برگزاری جلسات فصلی مشکلات دانشجویان را مطرح کرده تا مورد پیگیری ما قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۶ ب.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    باتشکراز مسئول محترم سایت البرزگلستان در انعکاس اخبار سایراستانها خصوصا در بعد علمی ودانشگاهی امیدکه اطلاع رسانی شبکه های خبری به گونه ای باشد که در استانهای دیگر مانند استان ما تسری یابد . چراکه قطعااین دیدگاه ومساعدتها زمینه های رشد و توسعه وتبادل تجربیات استانهاودانشگاه هارا به دنبال خواهد داشت وجنابعالی که از شهروندان فهیم و کوشای شهرستان کردکوی هستید، موجبات تحقق این انتظار راتخصیصا در شهرستان مافراهم نماید. غلامرضاعرفانیان رییس دانشکده پسران کردکوی(امام علی ع)

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه