دکتر اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری:برای نظارت مستقیم و دقیق بر بیمه شدگان سیستم هوشمند نظارت ایجاد شد

مدیر عامل ، هیأت مدیره و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری میزبان وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی در محل صندوق بودند.
البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، دکتر محمود اسلامیان ، در گزارشی از روند فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در سال گذشته تلاش کرده ایم در چند حوزه تصویری از گذشته و حال صندوق استخراج کنیم. به همین منظور محاسبات اکچوئری در مدت ۸ ماه انجام شد وگزارش‌ها توسط گروه های تخصصی نیز بررسی شد تا گزارش محکم و قابل دفاعی بدست آید. وی اضافه کرد: در مجموع بررسی های سه دهه توسط نهاد دولت و نهادهای قانونگذار ۲۶ تصمیم دارای بار مالی سنگین بر منابع و مصارف صندوق استخراج شد.
دکترمحمود اسلامیان ، در خصوص اعتبار بیمه تکمیلی سال ۱۳۹۴گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی در نظرگرفته شده است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بیمه شدگان دریافت خواهد شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق پرداخت می شود و برای نظارت مستقیم و دقیق بر بیمه شدگان نیز سیستم هوشمند نظارت ایجاد کرده ایم که در این سیستم روند آغاز درمان تا ترخیص بیماران قابل مشاهده و بررسی است.
وی افزود:از شرکت بیمه ای هم خواسته ایم برای پرداخت هرمبلغی نظارت قوی تری داشته باشند و در سیستم نظارتی نیز هفت نفر کارشناس بیمه‌ای و یک پزشک برای نظارت تعیین شده است.
دکتر اسلامیان ، هدف از راه‌اندازی این سامانه را تشکیل پرونده الکترونیکی و کارت الکترونیکی سلامت، برای مدیریت جامع اطلاعات بر روی خدمات درمانی دانست و گفت: با این سیستم امکان نظارت بهتر بر روی خدمات دریافتی بازنشستگان مهیا می‌شود که موجب تسریع‌ ارایه خدمات است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق را در سال ۹۳ اینگونه تشریح کرد: ۲میلیون و۲۲۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و سایر افراد بیمه شده تبعی هستند وتعداد بیمه شدگان دارای هزینه نیز حدود ۷۰۸ هزار نفر است. طی این مدت حدود۲ میلیون و ۳۵۶ هزار سند درمانی ثبت و ۳۳۰ هزار معرفی نامه بیمارستانی توسط صندوق بازنشستگی صادر شده است. همچنین ۴۸۰ میلیارد تومان به بیماران پرداخت شده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه پاراکلینیکی و ۳۸۰میلیارد تومان از آن هزینه‌های بیمارستانی بوده است.
وی گفت: از تعداد یک میلیون و ۲۶۶هزار بازنشسته حدود ۷۰۰ هزار نفر فرهنگی هستند که خوشبختانه ، همکاری خوبی بین صندوق و آموزش و پرورش برقرار شده تا اطلاعات شاغلین را در اختیار صندوق قرار دهند و از این طریق اطلاعات کامل‌تری از مشخصات شاغلان داشته باشیم.
دکتر اسلامیان در ادامه گفت: هم اکنون پرداخت های حقوق بازنشستگان از دوطریق مستقیم انجام می شود که شش استان را در بر می گیرد و پرداختی سایر استان‌ها تا پایان سال نیز به صورت مستقیم انجام خواهد شد.
وی به برنامه ششم اشاره کرد وگفت: مقرراست ، صندوق‌ها به صورت چهار صندوق تامین اجتماعی، کارگری، نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری درآیند وکل کارکنان دولت در صندوق‌های دیگر وابسته به دستگاه‌ها به صندوق‌ بازنشستگی کشوری وارد ‌شوند.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ، موج بازنشستگی زودرس را نادرست خواند و تصریح کرد: بار مالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود و تا این موضوع حل نشود امکان بازنشستگی فراهم نخواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

دیدگاه