دولت اردوغان، رابطه با صهیونیست‌ها را افزایش می‌دهد

البرز گلستان/به گزارش العالم، معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که روابط تل‌آویو-آنکارا که ۵ سال پیش و در پی حادثه کشتی مرمره به سطح “دبیر دوم” کاهش یافته بود، بار دیگر به سطح کاردار ارتقا می‌یابد.

آفیف شیرئون روز جمعه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: بهبود روابط میان ترکیه و اسرائیل می تواند به همکاری امنیتی میان دو طرف بر سر موضوع سوریه تبدیل شود که این موضوع به نفع دو طرف است.

این مقام ارشد اسراییل در وزارت خارجه گفت که روند عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل در حال عملی شدن است و آنکارا و تل آویو توافق کردند تا سطح روابط به سطح کاردار ارتقاء یابد.

این مقام صهیونیست افزود: بهبود روابط میان ترکیه و اسرائیل می تواند به همکاری امنیتی میان دو طرف بر سر موضوع سوریه تبدیل شود که این موضوع به نفع دو طرف است.

وی ادامه داد: دیداری میان مقامات ارشد وزارت امور خارجه دو طرف انجام شده است و این نشان دهنده جدیت روابط دو طرف است. تا جایی که اطلاع دارم این جلسه مثبت بوده و شرایط کنونی بسیار بهتر از شرایط سال قبل در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه است.

به گفته وی، قرار است به دنبال افزایش سطح روابط سیاسی، در آینده هم به ویژه در بخش تجاری و حوزه های غیرسیاسی روابط کاملا عادی شود.

دولت رجب طیب اردوغان، پدر مادی و معنوی تروریست‌های حاضر در سوریه این روزها با ماجراجویی‌های حساب‌نشده، وضعیت نامتعادلی را در اقدامات و موضع‌گیری‌های خود در قبال حوادث منطقه و روند مبارزه با تروریسم به خود گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه که در حمایت آشکار از تروریست‌ها در عراق و ترکیه، گستاخی را پیشه کرده، چهارشنبه در سخنانی مدعی شد: «روسیه برخی اعضای خانواده مرا متهم کره اند و من با رئیس جمهور ایران در این باره صحبت کردم که شما در این اشتباه شرکت می کنید و هزینه سنگینی خواهید پرداخت».

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد و کشورهای همسایه را به پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی دعوت کرد.

حسین جابر انصاری در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه، ضمن دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، اعلام کرد: ادامه پی گیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده است تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می شود که به اجرای چنین سیاست هایی ادامه می دهند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶ ب.ظ

دیدگاه